Na spadnutí je totiž podle ostravského primátora Petra Kajnara (ČSSD) dohoda mezi městem Ostravou a stavební firmou Eiffage Construction, která je nástupnickou společností někdejšího hlavního dodavatele stavby Tchas.

„Práce na náměstí, které na své náklady provede stavební firma, by mohly začít během října tak, abychom dlažbu stihli opravit nejpozději do Vánoc. Měly by stát okolo sedmi milionů korun. Dohodli jsme se na tom, že Eiffage Construction splní většinu našich požadavků, aniž bychom celý spor museli řešit soudně. Musíme se ještě sejít a společnou dohodu předložit radě města ke schválení,“ řekl Kajnar.

Původně požadovalo vedení města, aby stavebníci celé náměstí předláždili. Mluvčí Eiffage Construction Vladimír Raszka míní, že to ale není nutné. „Na náměstí jsou zcela neporušené plochy. S vedením Ostravy jsme si vyjasnili stanoviska, dohodli jsme se, v jakém rozsahu by oprava měla proběhnout. Dali jsme městu nějaký návrh a teď čekáme na jeho vyjádření. Jakmile se obě strany dohodnou, jsme připraveni okamžitě pracovat,“ řekl Raszka.

Upřesnil, že Eiffage Construction kromě jiného navrhla, že kompletně vymění dlažbu v nejpostiženějším prostředním pruhu náměstí, který zničila těžká doprava.

Náměstí podle něj není projektováno tak, aby po něm jezdila těžká auta, což se běžně děje. „Jde o pás o rozměru patnáct krát padesát metrů. Nová dlažba bude navíc zasazena do betonu, na rozdíl od té původní, která je v písku. Opravena budou také rozbitá místa po obvodu náměstí,“ řekl Raszka s tím, že veškeré opravy by se měly dělat za provozu.

Dodal, že stavební firma obdržela také požadavek na zdrsnění dlažby, která hlavně v zimě klouže.

„Tuto záležitost musíme ještě projednat. Zbroušení dlažby by znamenalo zásah do projektu, a ten by investor musel schválit. Projektanti si totiž záměrně vyžádali hladkou dlažbu, zejména kvůli údržbě. Nechali jsme zhotovit posudek, co by se stalo, kdyby se dlažba obrousila, zda by to přineslo kýžený efekt. Výsledky ukazují, že dláždění by pak bylo pórovitější, zatékala by tam voda, uchovával se prach a špína. Nakonec by to zřejmě vypadalo ještě hůř než v současnosti,“ míní Raszka.