Podle původního plánu Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) měly být už práce v plném proudu. Letní ani dosavadní podzimní termín ale nevyšel a stále se hledá zhotovitel, který projekt odhadnutý původně na 291 milionů korun, avšak s ohledem na nárůst cen stavebního materiálu, pohonných hmot i energií vysoutěžený zatím za neznámo kolik, zrealizuje.

Ve skutečnosti se však spíše čeká už jen na to, zda se ještě někdo z účastníků soutěže neodvolá. „Opravy bychom chtěli zahájit ještě letos pod vedením IDS Olomouc, přípravná fáze však stále ještě probíhá z důvodu legitimního výběru zhotovitele,“ informoval mluvčí ŘSD Miroslav Mazal, který velmi opatrně hovoří o předpokládaném započetí prací na konci listopadu či začátku prosince – v případě vhodného počasí!

Mosty v Rudné ulici mezi ostravským městským stadionem a vlakovým nádražím Ostrava-Vítkovice čeká bourání a následná výstavba nových pilířů. Omezení potrvají dva roky. Stav v květnu 2021.
Rudná v Ostravě - další dopravní peklo. Budou se bourat mosty, akce má zpoždění

„Start tak velkého projektu vyžaduje četné administrativní kroky, proto nebylo snadné hned slíbit jasný datum začátku oprav,“ omluvil Mazal opakované odkládání začátku prací, s nimiž místní úřady počítají už od časného léta.

Dopad na řidiče

„Opět jsme posílali na ŘSD email s žádostí o bližší informace, abychom byli schopni upravit podmínky v okolí stavby, ale dosud nám nebyli schopni konkretizovat, kdy začnou, bližší info nemáme,“ hlásil vítkovický starosta Richard Čermák. „Ani nevíme který most půjde dolů první, zda-li levý, nebo pravý, a tedy po kterém se bude jezdit. Podle toho se teprve můžeme zařizovat a něco intenzivně řešit,“ dodal starosta, který je kvůli stavby jako na trní.

Podle ŘSD se informace dostanou do rukou vedení jednotlivých městských částí i samotného města v předstihu. „Provoz v daném úseku plánujeme udržovat v režimu 1+1, přičemž nákladní vozidla budou vedena po objízdné trase přes dálnici D1,“ popsal Miroslav Mazal předběžná, leč už známá opatření a omezení.

Most přes řeku Odru v ulici Opavská v Ostravě-Porubě čeká rekonstrukci, snímky z 13. července 2021.
VIDEO: Ostravu čeká další "lockdown". Stav mostů je děsivý, podívejte se

Richard Čermák však doporučuje, aby objízdnou trasu mimo Rudnou využili pokud možno všichni, kdo nutně nepotřebují do Vítkovic. „Bude lepší vyrazit po dálnici, než aby se auta štosovala v nekončících kolonách. Ale v tomto místě je to otázka celkové infrastruktury města,“ uvedl Čermák.

Dopad na obyvatele

Na mysli měl možná i běžný stav na Rudné v době odpolední špičky, kdy doprava zejména mezi křižovatkou u městského stadionu a křižovatkou u odbočky k huti Liberty – a nejen tam – postupuje jen pozvolna. A když se do toho přidá odpolední pohárový zápas Baníku Ostrava, jako například poslední středu, jedou řidiči zmíněný 3,5kilomerový úsek i 40 minut! A to s oběma mosty v provozuschopném stavu!

Mosty v Rudné ulici mezi ostravským městským stadionem a vlakovým nádražím Ostrava-Vítkovice čeká bourání a následná výstavba nových pilířů. Omezení potrvají dva roky. Stav v květnu 2021.
Řidiče v Ostravě čekají měsíce pekla! Mosty na Rudné půjdou k zemi

Ve Vítkovicích počítají také s tím, že řidiči budou ve větší míře využívat boční uličky, proto budou na tamní obyvatele apelovat, aby se měli více na pozoru. „Obyvatelé budou mít ztížený přístupnost k nemovitostem, problematické bude také parkování, protože nebudou moci zajíždět auty až k domům, bude větší hlučnost a prašnost, budou se tvořit kolony,“ vyčetl Čermák seznam největších komplikací pro svou městskou část. Kromě bourání a výstavby nových mostů se bude rekonstruovat také samotná vozovka v okolí křižovatky Rudné se Závodní ulicí.