Jedním z hlavních témat bylo urychlení a dokončení staveb v rámci takzvaného Slezského kříže, včetně jejich napojení na Slovensko a Polsko. Celkem má jít v kraji na dopravní stavby v příštím roce zhruba šest miliard korun.

„Celkem půjde o více než 5,8 miliardy korun z národních zdrojů a z operačních programů Evropské unie," řekl náměstek ředitele Státního fondu dopravní infrastruktury Zbyněk Hořelica. V této částce je zahrnuto pokračování výstavby železnice mezi Ostravou a Letištěm Leoše Janáčka, modernizace železniční trati mezi Českým Těšínem, Bystřicí nad Olší a Dětmarovicemi, nová silnice I/11 z Ostravy do Mokrých Lazců, dokončení prodloužené Rudné a obchvatu Frýdku-Místku.

Jednalo se i o vodní dopravě a napojení kraje na vodní cestu. „V případě kanálu Odra Dunaj Labe podporujeme zpracování studie proveditelnosti, nyní je ale především podstatné splavnit Odru po Ostravu. Takový projekt by byl časově dosažitelný a určitě by kraji pomohl při přepravě velkých výrobků," vysvětlil prezident Sdružení pro rozvoj Moravskoslezského kraje Pavel Bartoš. 

K TÉMATU

Kraj má další nové silniceMotoristé mohou na území kraje nově jezdit po šesti kvalitnějších silnicích. Mezi Havířovem a Frenštátem pod Radhoštěm bylo zmodernizováno bezmála 25 kilometrů silnice, zrekonstruovány dva mosty, vybudovány dva kruhové objezdy, postavena opěrná zeď, chodníky a veřejné osvětlení. Modernizace byla financována z projektu Silnice 2013 a stála zhruba 148 milionů korun. Evropské fondy pokryly 85 procent nákladů. Moravskoslezský kraj vlastní silniční síť dlouhou 2713,4 kilometru s 1117 mosty. Podle náměstka hejtmana Martina Sikory asi čtvrtina komunikací potřebuje zrekonstruovat a zmodernizovat.