VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Do kraje půjde šest miliard na dopravní stavby

Jak rozvíjet dopravní infrastrukturu v Moravskoslezském kraji a s okolními příhraničními kraji na Slovensku a v Polsku? O tom hovořili představitelé ministerstev dopravy z Polska i Slovenska a odborníci na dopravu a logistiku na mezinárodní konferenci Transport v Ostravě.

5.11.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/archiv

Jedním z hlavních témat bylo urychlení a dokončení staveb v rámci takzvaného Slezského kříže, včetně jejich napojení na Slovensko a Polsko. Celkem má jít v kraji na dopravní stavby v příštím roce zhruba šest miliard korun.

„Celkem půjde o více než 5,8 miliardy korun z národních zdrojů a z operačních programů Evropské unie," řekl náměstek ředitele Státního fondu dopravní infrastruktury Zbyněk Hořelica. V této částce je zahrnuto pokračování výstavby železnice mezi Ostravou a Letištěm Leoše Janáčka, modernizace železniční trati mezi Českým Těšínem, Bystřicí nad Olší a Dětmarovicemi, nová silnice I/11 z Ostravy do Mokrých Lazců, dokončení prodloužené Rudné a obchvatu Frýdku-Místku.

Jednalo se i o vodní dopravě a napojení kraje na vodní cestu. „V případě kanálu Odra Dunaj Labe podporujeme zpracování studie proveditelnosti, nyní je ale především podstatné splavnit Odru po Ostravu. Takový projekt by byl časově dosažitelný a určitě by kraji pomohl při přepravě velkých výrobků," vysvětlil prezident Sdružení pro rozvoj Moravskoslezského kraje Pavel Bartoš. 

K TÉMATU

Kraj má další nové silniceMotoristé mohou na území kraje nově jezdit po šesti kvalitnějších silnicích. Mezi Havířovem a Frenštátem pod Radhoštěm bylo zmodernizováno bezmála 25 kilometrů silnice, zrekonstruovány dva mosty, vybudovány dva kruhové objezdy, postavena opěrná zeď, chodníky a veřejné osvětlení. Modernizace byla financována z projektu Silnice 2013 a stála zhruba 148 milionů korun. Evropské fondy pokryly 85 procent nákladů. Moravskoslezský kraj vlastní silniční síť dlouhou 2713,4 kilometru s 1117 mosty. Podle náměstka hejtmana Martina Sikory asi čtvrtina komunikací potřebuje zrekonstruovat a zmodernizovat. 


Autor: Jakub Malchárek

5.11.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Rekonstrukce Frýdlantských mostů v Ostravě, říjen 2017
19

Pod Frýdlantskými mosty je konečně čisto! Na jak dlouho?

Hlavnímu obžalovanému hrozí pět až dvanáct let.

Surový útok trval třicet minut. Oběť se zmohla jen na vykrývání úderů do hlavy

Komentář šéfredaktora Deníku: Kdo zastaví ANO?

S jídlem roste chuť! Loni ovládli hejtmanství, letos dolní komoru Parlamentu ČR a v příštím roce může bez větších problémů hnutí ANO zaútočit i na třetí triumf v komunálních volbách. A to i v Moravskoslezském kraji, který býval dlouhou dobu baštou ČSSD.

DOTYK.CZ

Internet se baví: Babiš líbá a Benda je stejnou jistotou jako smrt a daně

/ GALERIE, VIDEO / Tvůrci internetových memů nespí a povolební situaci v Česku pochopitelně nenechali bez povšimnutí. Pozornost si získaly zejména čtyři momenty: vděk Andreje Babiše vyjádřený tvůrci jeho kampaně Marku Prchalovi, prohra Matěje Stropnického v čele Zelených, poměrně vysoký zisk SPD Tomia Okamury - a "nesmrtelný" poslanec Marek Benda.

Klimkovice bojují s kamiony

Zákaz vjezdu náklaďákům, nové protihlukové bariéry a zeleň, odbočovací pruh, přechod pro chodce; to chtějí v lázeňském městě, kde se lidé cítí být obtěžováni a ohrožováni provozem.

Králem voleb v kraji je Ivo Vondrák. Nemám ambici být ministrem, řekl Deníku

/ROZHOVOR/ „Nemám ambici být ministrem. Ale v politice nikdy neříkej nikdy,“ konstatoval v povolebním rozhovoru pro Deník hejtman a nově i poslanec Ivo Vondrák (ANO).

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení