Pětkrát týdně mezi třetím a prvním největším městem v zemi. Po dvou letech se před týdnem vrátila pravidelná letecká linka Praha – Ostrava. Polský národní dopravce nahradil služby ČSA, které neekonomickou linku odmítly dále provozovat.

Ve středu 11. listopadu odletěl letiště v Mošnově první spoj na nové pravidelné letecké lince mezi Ostravou a Prahou.
Pravidelné lety z Ostravy do Prahy jsou zpět. První spoj letěl Dash 8-Q400

„Létání LOT je jejich komerční rozhodnutí, my můžeme komentovat pouze komerční rozhodnutí ČSA, kde nadále platí, že provoz vnitrostátní linky Praha – Ostrava byl ekonomicky neudržitelný,“ řekla Deníku mluvčí ČSA Vladimíra Dufková.

LOT Polish Airlines hodlá dále rozvíjet svůj kredit a význam v moravskoslezském regionu. „Jsme si jistí, že to pomůže našim cestujícím efektivněji plánovat cesty a zároveň k větší atraktivitě našich služeb,“ řekl Krzysztof Moczulski, mluvčí LOT.

Krásný zážitek

Na rozdíl od ČSA těží LOT z toho, že linka není čistě vnitrostátní a z Ostravy pokračuje dále do Varšavy, dopravce tak v podstatě do Prahy prodloužil na konci října zavedenou linku Ostrava – Varšava.

Inaugurační let.
Přímé spojení Varšavy a Ostravy začalo, kraj za každý let zaplatí přes 20 tisíc

„Letěli jsme minulý týden a odnesli si obrovské nadšení z krásného zážitku! Nesmíme také zapomenout vyzdvihnout špičkový servis, který byl u půlhodinového letu velmi potěšující,“ komentuje linku zástupce sdružení Létejme z Ostravy.

Z dočasné linky trvalá?

Přestože se letenky začínající jednosměrně na 770 korunách prodávají momentálně do 10. prosince, tedy v termínu, v němž LOT hodlá linku zkušebně provozovat, indicie naznačují, že by spojení dvou stěžejních českých měst mohlo být opět trvalé.

„Na počtu cestujících se v této pandemické době odrážejí přísné restrikce a omezení cestování, přesto evidujeme o letenky zájem. Linka totiž není využívána jen pro cestování mezi Ostravou a Prahou, ale slouží také cestujícím na trase Praha – Varšava,“ sdělil Deníku Stanislav Bujnovský, obchodní ředitel Letiště Ostrava.

Ušetří letadlo

Podle informací Deníku polský dopravce počítá s linkou aktuálně už do 12. prosince a podle náměstka hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu Radka Podstawky je to jakýsi experiment a předzvěst možných trvalých změn.

„Chtějí vyzkoušet obsazenost, aby případně mohli zrušit přímou linku Varšava – Praha, takže by se lítalo mezi Varšavou a Prahou přes Ostravu,“ komentoval situaci pro Deník Podstawka, podle něhož je třeba brát v úvahu, že čísla budou v této době zkreslená.

Úklid sněhu z letištních ploch. Ilustrační foto.
Kraj chystá velkou opravu ranveje mošnovského letiště za více než dvě miliardy

„Důležité je, že by spojení našich dvou měst zůstalo, navíc za cenu téměř srovnatelnou s jízdenkou vlaku. Můj názor je ten, že tím Poláci ušetří letadlo mezi Prahou a Varšavou, protože už ve vzduchu mají stroj, který nově létá mezi Ostravou a Varšavou. Jen by ho protáhli o půl hodiny letu na Prahu,“ dodal Podstawka, podle něhož zatím nebyly na stole žádné debaty o možném dotování letu.

Nové spojení je však alespoň prozatím mírným zhoršením pro cestující z Ostravy dál přes Varšavu. Dosud byl totiž letový řád postaven brzkém ranním odletu pro stihnutí ranní špičky z Varšavy.