Pětkrát týdně mezi třetím a prvním největším městem v zemi. Po dvou letech se před týdnem vrátila pravidelná letecká linka Praha – Ostrava. Polský národní dopravce nahradil služby ČSA, které neekonomickou linku odmítly dále provozovat.

„Létání LOT je jejich komerční rozhodnutí, my můžeme komentovat pouze komerční rozhodnutí ČSA, kde nadále platí, že provoz vnitrostátní linky Praha – Ostrava byl ekonomicky neudržitelný,“ řekla Deníku mluvčí ČSA Vladimíra Dufková.

LOT Polish Airlines hodlá dále rozvíjet svůj kredit a význam v moravskoslezském regionu. „Jsme si jistí, že to pomůže našim cestujícím efektivněji plánovat cesty a zároveň k větší atraktivitě našich služeb,“ řekl Krzysztof Moczulski, mluvčí LOT.

Krásný zážitek

Na rozdíl od ČSA těží LOT z toho, že linka není čistě vnitrostátní a z Ostravy pokračuje dále do Varšavy, dopravce tak v podstatě do Prahy prodloužil na konci října zavedenou linku Ostrava – Varšava.

„Letěli jsme minulý týden a odnesli si obrovské nadšení z krásného zážitku! Nesmíme také zapomenout vyzdvihnout špičkový servis, který byl u půlhodinového letu velmi potěšující,“ komentuje linku zástupce sdružení Létejme z Ostravy.

Z dočasné linky trvalá?

Přestože se letenky začínající jednosměrně na 770 korunách prodávají momentálně do 10. prosince, tedy v termínu, v němž LOT hodlá linku zkušebně provozovat, indicie naznačují, že by spojení dvou stěžejních českých měst mohlo být opět trvalé.

„Na počtu cestujících se v této pandemické době odrážejí přísné restrikce a omezení cestování, přesto evidujeme o letenky zájem. Linka totiž není využívána jen pro cestování mezi Ostravou a Prahou, ale slouží také cestujícím na trase Praha – Varšava,“ sdělil Deníku Stanislav Bujnovský, obchodní ředitel Letiště Ostrava.

Ušetří letadlo

Podle informací Deníku polský dopravce počítá s linkou aktuálně už do 12. prosince a podle náměstka hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu Radka Podstawky je to jakýsi experiment a předzvěst možných trvalých změn.

„Chtějí vyzkoušet obsazenost, aby případně mohli zrušit přímou linku Varšava – Praha, takže by se lítalo mezi Varšavou a Prahou přes Ostravu,“ komentoval situaci pro Deník Podstawka, podle něhož je třeba brát v úvahu, že čísla budou v této době zkreslená.

„Důležité je, že by spojení našich dvou měst zůstalo, navíc za cenu téměř srovnatelnou s jízdenkou vlaku. Můj názor je ten, že tím Poláci ušetří letadlo mezi Prahou a Varšavou, protože už ve vzduchu mají stroj, který nově létá mezi Ostravou a Varšavou. Jen by ho protáhli o půl hodiny letu na Prahu,“ dodal Podstawka, podle něhož zatím nebyly na stole žádné debaty o možném dotování letu.

Nové spojení je však alespoň prozatím mírným zhoršením pro cestující z Ostravy dál přes Varšavu. Dosud byl totiž letový řád postaven brzkém ranním odletu pro stihnutí ranní špičky z Varšavy.