V Ostravě v úterý 1. září ráno začala přibližně dvoutýdenní oprava ramp v Rudné ulici v lokalitě Nad Porubkou. Řidiči na to nebyli připraveni a zejména v ranní špičce se tvořily kilometrové kolony. „Místo patnácti minut hodina,“ popsala své zpoždění jedna z řidiček. Další, kteří trampoty doložili snímky, naměřili dokonce více než tříkilometrovou kolonu sahající od sjezdu do ulice Nad Porubkou až za kruhový objezd nad dálnicí! 

Nová švýcarská tramvaj Tango NF2 nOVA. Na svou první jízdu Ostravou i s cestujícími  vyrazila v pondělí 13. srpna 2018 z Martinova po trase linky číslo 4.
To je jízda! Z Poruby do centra Ostravy opět tramvají a nejrychleji v Česku!

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) ještě v úterý dopoledne vydalo poněkud opožděně upozornění. „Místo nájezdu a sjezdu z ulice Nad Porubkou bude pro dopravu uzavřeno odhadem dva týdny. Zahájili jsme opravu škod, které vyvstaly v průběhu užívání komunikace a byly objektivně vyhodnoceny jako závady ohrožující bezpečnost i plynulost silničního provozu,“ uvedl Miroslav Mazal z ŘSD. Řidičům je po dobu oprav doporučeno využívat ulici 17. listopadu.

Další primát

Kolony v Rudné ulici (i v samotné ulici Nad Porubkou) byly o to větší, že mnozí z řidičů neměli ponětí o souběžně skončených pracích na Svinovských mostech v úseku po vodárnu v Nové Vsi. Tam Dopravní podnik modernizoval trať, aby nové tramvaje Stadler mohly využít svého potenciálu a konečně jezdit rychlostí osmdesát kilometrů v hodině.

„Tato stavební sezona je pro nás rekordní. Být nejmodernějším dopravním podnikem neznamená mít jen moderní vozy, ale i moderní dopravní cestu,“ okomentoval dění ředitel DPO Daniel Morys, který se těší z toho, že tramvaje konečně mohou za určitých okolností předjíždět osobní automobily, tedy scénář vídaný povětšinou v opačném gardu.

Jedna z tragických nehod se stala v pátek 3. července na Karvinsku.
Tragické prázdniny na silnicích v kraji. Nejhorším dnem byl pátek 3. července

Na jeden a půl kilometrovém úseku v Ostravě je to ale možné, čímž se Ostrava stala prvním městem v zemi, kde tramvaje touto rychlostí jezdí. Modernizace vyšla na 130 milionů korun a tramvaj tím zdolá trasu o dvacet vteřin rychleji. „Přepočítejme si to ale na plnou kapacitu tramvaje a celý den. A taková úspora pro tolik lidí za to už stojí,“ míní šéf dopravního podniku.

DPO čile pokračuje také v modernizaci tramvajové smyčky Hlučínská v Přívoze, kde už jsou hotová drážní tělesa a nástupiště a dodělávají se další práce. Město zde pak naváže vybudováním vůbec prvního ostravského P+R parkoviště, kde řidiči odstaví své vozy a za výhodných podmínek se svezou do centra města hromadnou dopravou.

Dopravní podnik letos do modernizace a oprav investuje, s využitím dotací, rekordních 400 milionů korun. A zrychlení tratí na 80 kilometrů v hodině připravuje také v Místecké ulici, mezi dolem Zárubek a Novou hutí a v Horní ulici na Dubině.