Tento týden vyprší termín pro podání nabídek na zhotovitele, a pokud se uchazeči nebudou donekonečna odvolávat, jako tomu někdy bývá, mohli by zájemci využívat dopravní hřiště ve Svinově ještě letos. Nejpozději příští rok.

Vybaveno bude „elektroautíčky“, čímž se stane vůbec prvním dopravním hřištěm v Ostravě, kde si děti budou moci vyzkoušet vedle rolí chodců a cyklistů také roli řidičů.

NEPŘEHLÉDNĚTE V pátečním tištěném vydání Moravskoslezského deníku, v unikátním seriálu Jak jsme žili v Československu, najdete historické fotografie ze Svinova.

„Byť škola má už 105 let, Svinov žádné sportovní zázemí nemá. Ani základní areál, jen škvárové hřiště zarostlé trávou,“ vítá myšlenku dopravního hřiště v obvodu jeho starostka Helena Wieluchová. Dopoledne bude hřiště sloužit žákům škol ze širokého okolí, tedy nejen ze Svinova, odpoledne a o víkendech bude veřejně přístupné veřejnosti.

V příštím roce bude v areálu postaveno také zázemí a další sportoviště. Vedle dopravního hřiště vznikne také nové fotbalové s tenisovými kurty, které v zanedbané podobě v areálu školy stojí už dnes, dále atletická dráha, workoutové prvky a hned za plotem areálu bude i pumptracková dráha pro cyklisty.

PRAKTICKÉ HODINY FYZIKY

Inovativní má být zejména budova s učebnou pro třicet žáků, garážemi a otevřenou pavlačí. Právě v této budově se solárními panely by se auta měla také sama dobíjet. A třeba i na tomto konkrétním příkladu z praxe by se tu děti měly učit hodinám fyziky.

Zatímco dopravní hřiště poslouží dětem, zbylé části areálu budou otevřené i dospělým. „Bude toho spousta pro všechny generace. Rodiče si mohou dělat své sportovní aktivity, děti si třeba půjčit autíčko a jezdit si v něm podle předpisů, bude to sportovní vyžití pro celou rodinu,“ avizuje Wieluchová.

Hřiště bude spravovat obvod, peníze na výstavbu poputují z městské kasy. Projekt vyjde na padesát milionů korun – samotná hřiště budou stát asi dvacet milionů, správní budova třicet.
Zbylá dvě dopravní hřiště, avšak bez možnosti vžít se do role řidiče, jsou při základní škole Alberta Kučery na Jihu a v Orebitské ulici v Přívoze. „Je třeba splatit tento dluh a tři dopravní hřiště jsou naprosté minimum, které město velikosti Ostravy musí mít,“ vědí zástupci města.