V zakázce s odhadovanou cenou 132 milionů korun hledá firmu, která opraví úsek mezi zastávkami Nová Ves vodárna – Třebovice obchodní centrum (do konce loňského roku Zahrádky). Půjde o rekonstrukci tramvajového spodku a svršku a úpravu trolejového vedení v úseku dlouhém 2,1 kilometru.

Podle zadávací dokumentace má opravou tratě při nasazení tramvají Stadler Tango NF2 dojít ke zkrácení doby jízdy o 21 sekund. Dosud se v úseku jezdí šedesátikilometrovou rychlostí. Jde o první ze čtyř úseků, které chce DPO v budoucnu zrychlit.

Mluvčí DPO Karolína Rycková loni uvedla, že vhodné úseky na zvýšení rychlosti na 70 až 80 km/h vybrány s ohledem na dostatečnou délku úseků mezi zastávkami, dopravní situaci i okolní zástavbu. DPO chce stavbu financovat z evropských peněz.

K TÉMATU

Jaké tratě chce DPO zrychlit?
• zastávka Důl Zárubek – Terminál Hranečník
• otevřený trať Nová Ves vodárna – Třebovice obchodní centrum
• zastávka Dolní Vítkovice – zastávka Kolonie Jeremenko
• zastávka Josefa Kotase – zastávka Václava Jiříkovského