Odboráři Dopravního podniku Ostrava (DPO) vyhlásili stávkovou pohotovost. Nesouhlasí s tím, jak se mají střídat řidiči na trolejbusových a autobusových linkách, pro řidiče by systém podle nich byl výrazně náročnější. Podnik podle odborářů nedodržel dohodnuté podmínky. ČTK to řekl předseda Základní organizace odborového svazu Dosia při DPO Ivo Protivínský. Na situaci upozornila Česká televize. Pro cestující se jízdní řády nezmění.

"Bylo dohodnuto například, že řidič během jedné směny nebude obsluhovat více než dvě až tři linky. A v tuto chvíli nám dali jízdní řády, kde řidič obsluhuje až sedm linek," řekl Protivínský. V praxi by to zjednodušeně znamenalo, že řidič třeba pojede každou jízdu na spoji jiné linky. To by podle odborářů mělo řadu rizik. DPO provozuje 12 trolejbusových a téměř 60 autobusových linek. Řidiči mají podle Protivínského jezdit podle upravených jízdních řádů od 1. ledna, další fáze takzvané optimalizace má nastat 1. února. Odborový předák řekl, že když zaměstnavatel pořídil optimalizační nástroj, odboráře přizval k debatě a oni stanovili limity systému.

Řidiči ve stresu


"Řidič bude vystresovaný, že zajede někam jinam, splete se, bude muset couvat, nedejbože tam bude nějaký výkop, ty kolikrát nemáme na dopravní podnik hlášené, bude projíždět nějakou cestou, kde to není vůbec vhodné pro autobus. Možností, co se může stát, je spousta. Řidič bude vystresovaný, takže bude náchylnější k tomu, aby způsobil dopravní nehodu," varoval Protivínský.

Podnik podle něj zkomplikoval šoférům situaci i jinak. "Řidiči, kteří jezdili z oblasti Hlučína a měli střídání v Přívoze, tedy blízko, tak teď mají střídání třeba u Kotvy na opačném konci města. Takže jim značným způsobem zhorší pracovní podmínky," řekl odborový předák. Odboráři žádají, aby se podnik vrátil k tomu, co bylo předjednáno. "Očekávám, že na toto téma budeme jednat. Řekli, že na jízdních řádech a na té optimalizaci trvají, takže v tuto chvíli je to taková patová situace," řekl Protivínský.