Důvodem je nízká využívanost služby, která ještě poklesla zavedením možnosti platit jízdné z elektronické peněženky v ODISce či bezkontaktní bankovní kartou. Svou roli hraje také bezplatná přeprava pro cestující nad 65 let.

Prodej jízdenek u řidiče vlivem toho klesl o 94 procent, navíc je zde nabízena pouze hodinová jízdenka, a to za cenu o pět korun vyšší než v předprodeji. „V přepočtu dnes jeden řidič prodá průměrně třetinu jízdenky za směnu. To je opravu velmi málo. Je to důkaz toho, že se modernější formy platby jízdného ujaly, což nás velmi těší," uvedl ředitel DPO Danil Morys.

Ačkoliv v internetové diskusi někteří lidé tento krok odsoudili, možností jak si pořídit jízdenku mají dnes dostatek. Vedle výše uvedeného Dopravní podnik Ostrava provozuje stále ještě přes sto automatů na jízdenky.

„Nabízíme i variantu přenosné anonymní ODISky, kterou může využívat i více členů jedné domácnosti," uvedla mluvčí DPO Karolina Rycková.

Dopravce se také netají tím, že do dvou let by chtěl papírové jízdenky zrušit úplně a zůstat jen u elektronického způsobu úhrady.