Dopravní podnik Ostrava (DPO) chystá celkovou změnu schématu tramvajové dopravy. Ze stávajících 15 tramvajových linek v Ostravě zůstane 10, budou jezdit většinou častěji, ne tak přeplněné (či naopak prázdné, a tedy ztrátové), počítat bude třeba s přestupy.

Deník o tématu pravidelně informuje, průběžně na webu a v Ostravském týdeníku rozebírá dopady změn, pozitivní či negativní, na jednotlivé městské části. Nyní DPO informoval zastupitele o tom, co se dělo po zveřejnění záměru „ostravského metra“, z něhož má veřejnost určité rozpaky.

Takto má vypadat nové schéma tramvajové dopravy v Ostravě.
V Ostravě vznikne tramvajové „metro“. Deník přináší odpovědi na zásadní otázky

Reagoval tím na dotaz zastupitele Lukáše Semeráka. „Dostaly se ke mně interní informace ze dvou zdrojů, že projekt není ještě tak připravený a rozjetý, a bylo by to složité změny aplikovat. A z médií vím, že pracovní verze by se měla ladit za všestranné diskuze,“ zmínil Semerák.

Zdroj: Youtube

Tisíce zájemců

Ředitel dopravního úseku DPO Aleš Hladký připomněl genezi seznamování se změnou, o níž se nejprve dozvěděli zastupitelé města, novináři a veřejnost a také městské obvody.

„Na webu dpo.cz/ostravskemetro už průběžně sbíráme podněty veřejnosti. Na stránce máme dosud asi 15 tisíc návštěv, z toho asi 13 tisíc návštěv je jedinečných. Jsme příjemně překvapeni i z doby strávené na stránce, kde lidé setrvávají téměř pět minut a poté zpravidla pokračují na vyhledávač budoucího spojení,“ popsal Hladký.

Pracovní verze připravovaného schématu tramvajové dopravy v Ostravě.
Ostrava řeší budoucnost tramvajové dopravy: méně linek, více spojů i přestupů

DPO bude během března a dubna pokračovat ve sběru dat a podnětů veřejnosti k plánovaným změnám. „Jakmile budeme mít všechny informace, zaměříme se na nejslabší a nejvíce kritizovaná místa, kde provedeme znovu důkladné měření vytíženosti spojů, a rozhodneme o finálním řešení,“ přislíbil Hladký s tím, že o termínu změn není pevně rozhodnuto. Změna může nastat od září, od prosince, či později.

Třecí plochy

„Jsem domluven s ředitelem DPO Danielem Morysem, že po sběru dat stále lze vyhovět některým žádostem o úpravu. Není to definitivní řešení,“ ujistil primátor. Mezi nejkritizovanější změny patří absence přímého tramvajového spojení mezi Jihem a Porubou či mezi Porubou a částí centra města za zastávkou Karolina.

Ilustrační foto.
PŘEHLEDNĚ: Nový systém MHD v Ostravě. Co vše mění? Počet linek z centra se sníží

„Doufám, že nebudete rozhodovat pouze na základě dat, ale i potřeb města a veřejnosti,“ doufá Semerák. „Tato záležitost je pro nás na prvním místě. Historicky poprvé jsme přišli s plánovanou změnou jízdních řádů s takto velkým předstihem, navíc s veřejnou debatou,“ zdůraznil Hladký s tím, že i proto je DPO připraven na dílčí úpravy.