Zrušení vyplývá z informací ve věstníku veřejných zakázek. „Důvodem zrušení soutěže je uplynutí termínových podmínek zakázky. Podmínkou soutěže totiž bylo, že zakázka bude realizována v prázdninových měsících, tedy že výluka tramvajového provozu a vlastní stavba bude probíhat v červenci a srpnu 2021. Po přidělení zakázky byla podána jedním z účastníků námitka Úřadu pro hospodářskou soutěž, a proto jsme nemohli přistoupit k podpisu smlouvy dřív, než bude vydáno rozhodnutí v této věci,“ vysvětlila mluvčí DPO Tereza Šnoblová.

Město se zaručilo, že na moderní trať by nasazovalo nové tramvaje od Stadleru, kterých už brzy bude mít téměř čtyřicet. Po městě zatím jezdí první dvě.
Nová tramvajová trať v Porubě: miliardový projekt, který rozděluje Ostravu

Vše na téma Rozšiřování tramvajové trati v Ostravě-Porubě najdete zde 

Protože antimonopolní úřad nerozhodl včas, rozhodl se DPO soutěž s pěti účastníky zrušit pro bezpředmětnost. Novou chce vypsat tak, aby se mohlo stavět příští rok.

V Opavské ulici mělo dojít ke změně konstrukce tramvajové tratě z klasického kolejového roštu na systém pevné jízdní dráhy (PJD). Odhadovaná cena zakázky byla 95 milionů korun. Obyvatelům by měla úprava přinést snížení hluku a vibrací od tramvajového provozu. „Nová konstrukce bude mít pozitivní vliv především na snížení hluku a vibrací od projíždějících tramvají,“ doplnila Šnoblová.

Gaston je přezdívka i obchodní jméno Radovana Frona z Ostravy-Poruby specializujícího se na pálivé dobroty.
Omáčky z toho nejpálivějšího, co na zemi roste. Gaston, "chilli" mistr z Ostravy

Modernizovaný úsek má být navíc nově pokryt zelení, z části trávou a z části rozchodníkem. Revitalizací projdou i zastávky, které se v úseku nacházejí. Konkrétně půjde o revitalizaci tramvajového nástupiště zastávky Poruba, Vozovna – směr centrum, a Rektorát VŠB – směr centrum.