"Dodavatel, který měl dodat kamerové systémy do vozidel, ve kterých ještě nejsou, nesplnil požadavky stanovené smlouvou. DPO tak musí celé výběrové řízení opakovat," vysvětlil ostravský dopravní podnik v úterý ráno. 

Policisté při svých kontrolách narážejí i na řidiče, kteří jsou schopni usednout i do takových vozidel.
Nešvar nejen Ostravska. Řidiči kvůli pár minutám škrábání skla riskují životy

DPO totiž slíbil cestujícím, že do konce roku 2020 bude mít kamerové systémy ve všech vozidlech. "Chybou dodavatele však tento slib nebude možné dodržet," dodává ostravská společnost. 

Více jak 1800 kamer ve 250 vozidlech už dnes

„Omlouváme se všem našim cestujícím, ale projekt nestíháme. Víme, jak je pro vás tento systém důležitý, ale dodavatel nesplnil naše požadavky. Od záměru však neustupujeme a vybíráme nového dodavatele, který nám pomůže tento náš strategický cíl naplnit,“ říká dále generální ředitel DPO Daniel Morys.

Záchytka v Ostravě.
Covidová omezení na pití v MS kraji rozhodně nemají vliv. Záchytky nestíhají

Předmětem veřejné zakázky „Rozšíření kamerových systémů ve vozidlech MHD“ je vybavení 16 ks tramvají, 17 ks trolejbusů a 135 ks autobusů kamerovým systémem se záznamem a jejich zprovoznění. Dopravní podnik Ostrava má v současné chvíli více než 1800 kamer v 250 vozidlech.

Z průzkumu, které si DPO nechává každoročně vypracovat, je patrné, že 99 % cestujících v Ostravě podporuje záměr DPO mít ve všech vozidlech kamerové systémy.