Tramvajovou zastávku Krajský úřad čeká nová podoba. Už v předchozích letech byla vytipována k rekonstrukci zejména kvůli intenzivnímu silničního provozu, ale i proto, že jsou kvůli blízkosti významných institucí, jako například Krajského úřadu Moravskoslezského kraj a Domu kultury města Ostravy, hojně využívány cestujícími.

Problémem je také současné nevyhovující stavební uspořádání chybí bezpečný přístup, bezbariérovost a ochrana cestujících na nástupišti. Stará zastávka totiž pamatuje éru socialismu a kvůli každoročním průvodům na 1. máje jsou tvořeny mobilními betonovými panely, které se vždy před průvodem odstranily.

„Nová zastávka bude odpovídat současně platné legislativě a standardům. Bude mít vyšší nástupní hranu, větší šířku, nástupiště bude vybaveno přístřešky pro cestující, zábradlím a bezbariérovými přístupy. Nástupiště bude dostupné prostřednictvím nově vybudovaných bezbariérových přechodů pro chodce," vyjmenoval mluvčí ostravského dopravního podniku Miroslav Albrecht s tím, že součástí projektu je také úprava silniční křižovatky ulic 28. října a Na Jízdárně. Ta bude mít více jízdních pruhů v ulici 28. října a semafor.

„Cena za rekonstrukci nástupiště je přibližně 22 milionů korun s tím, že pětaosmdesát procent je hrazeno z fondů Švýcarsko-české spolupráce. Zbytek nákladů pak pokryje statutární město Ostrava," vypočítal Albrecht.

Stavět se začne už příští týden

Zatímco samotné nástupiště se začne stavět v polovině září tohoto roku, další opravné práce v lokalitě začnou už příští týden. To se týká zejména opravy tramvajové tratě, cesty a chodníků.

Podle informací z ostravského magistrátu začne částečná dopravní uzávěra už tuto neděli a potrvá až do 30. září.

Souvislá údržba komunikace a oprava tramvajové tratě bude probíhat v ulici 28. října od křižovatky s ulicí Na Jízdárně až po křižovatku s Vítkovickou ulicí.

Téměř souběžně se stavbou zastávky Krajský úřad proběhne obdobná rekonstrukce nástupišť zastávky Křižíkova, kterou od roku 2006 kromě tramvají postupně obsluhuje také řada autobusových linek. Ze zastávky, která původně sloužila pouze k obsluze přilehlých oblastí, se stal přestupní uzel, což v kombinaci s úzkými nástupišti bez zábradlí činí z těchto nástupišť pro cestující nebezpečné místo.