Prý osmnáctiletý, prý gymnazista, prý florbalista, prý z Ostravy-Jihu… Každopádně produkuje pod nickem (uživatelským jménem) @ondymikula videa i videoklipy umísťované a sdílené na TikToku. A to tak hojně, že se Ondy objevuje i v encyklopedii Wikipedia.

O jeho stále rostoucí slávě svědčí i nominace do prestižní ankety Křišťálová Lupa 2019, která oceňuje zajímavé projekty českého internetu. Ondy chce v českém internetovém udělování Oscarů uspět v kategorii bavičů „one (wo)man show“.

Profil má snad na každé sociální síti, nicméně si soukromí bedlivě střeží. „Není tady! Nevím, kdy bude!“ konstatuje na jeho mobilním čísle velmi mladý ženský hlásek. S tím, že zájem Deníku o osobu Ondyho vyřídí.

Ten se neozývá a neodpovídá na pokus o e-mailové ani facebookové spojení. Pražská novinářka Tereza Hermochová má podobnou zkušenost, byť o něco úspěšnější. „Tvrdí, že si hlídá soukromí proto, že se o něm objevují divné věci. Například pochybnosti o jeho věku,“ uvádí Hermochová, jež ani po setkání s Ondym nechápe, proč je tak populární.

Jeho videa totiž obsahují „triviální scény“. Jako míchání lentilek do mléka či lepení papírků na zmrzlinu. Údajně ani sami tiktokeři ho dvakrát nemusí a spekuluje se, že část jeho obliby je koupená.

„Pokud je z našeho obvodu, tak nás samozřejmě zajímá. Radnice oslovuje lidi, kteří něco dokážou, a chce s jejich příběhy seznámit i ostatní. Ondřej Mikula ovšem jako jediný nereaguje,“ líčí Gabriela Gödelová, mluvčí Jihu. Že tady má tuzemská tiktoková jednička bydlet i studovat, napovídají některá z pozadí na jeho fotografiích či videích zveřejňovaných na sociálních sítích.

Ondy o sobě i tvrdí, že hraje florbal; to ale zpochybňuje dlouholetý florbalový novinář píšící pro největší český server florbal.cz! „Na žádost Deníku jsem si situaci prověřoval a Český Florbal ve svých databázích neeviduje florbalistu jménem Ondřej Mikula s ročníkem narození 2001,“ uvádí Michal Dannhofer, který sám v Ostravě žije a spolupracuje také s vítkovickými florbalisty.

Pověstná je Ondyho posedlost svou čepicí, kšiltovkou. Že ji nikdy nesundává, až taková pravda není. „Měl ji dole, když se musel fotit na osobní schůzce ohledně naší reklamní kampaně. Spolupráci s ním jsme nakonec zrušili, jelikož jsem na něj nezískala moc dobré ohlasy. A to od fanynek i tiktokerů,“ potvrzuje Adéla Pecháčková za firmu Oxo Tea produkující čajové nápoje.

Ondy Mikula - snímek z jeho Instagramu.

Ondřej Mikula sám prodává také: Tričko (pouze dámské) či vak na záda za 350 korun, stojan na mobil (popsocket) za 299 korun nebo náramek za 89 korun. To vše v blankytné barvě s růžovou korunkou a jménem Ondy! „Nemyslíme si, že jeho oblíbenost bude objektivní – aktivita neodpovídá počtu sledujících!“ vzkazují lidé z prostředí TikToku s tím, že by se nedivili, kdyby jeho příběh skončil ostudou.

Ta se ale zatím nekoná! Možná právě proto, že ostravský internetový skokan roku 2019 si soukromí stále bedlivě střeží.

TikTok - aplikace, kde nejsou rodiče…
To byl svého času facebook, nyní ho ale u dětí i mládeže válcuje spolehlivě TikTok (přejmenovaná a předělaná aplikace Musical.ly). TikToker je uživatel zveřejňující své příspěvky především ve video podobě, aby se pochlubil a pobavil ostatní. Podle sledovanosti se může stát oblíbeným i slavným. A spadá do kategorie influencerů, vlivných uživatelů sociálních médií schopných ovlivnit na další lidi. Nejčastější věková skupina na TikToku je mezi třinácti a sedmnácti lety. Tato aplikace je mezi školáky či studenty momentálně nejvíce trendy.