Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) až do posledních chvil vyčkávalo s oficiálním potvrzením termínu začátku náročných prací. Na poslední chvíli se totiž objevily námitky, které začátek prací opakovaně ohrozily. Nakonec ale zůstal v platnosti termín 10. ledna.

Po následující dva roky bude doprava na mostech až po nedalekou křižovatku se Závodní ulicí stažena do jednoho jízdního směru, který bude zúžen pro obousměrný provoz pro osobní vozidla. Někteří řidiči se obávali, zda je moudré „pustit“ na zúžených mostech auta proti sobě, neboť zde už několik let dopravní značky nedovolují využívat maximální šířku vozovky na vnitřní straně mostů.

„Značky zužující vozovku kvůli problematické krajnici zmizí a pro obousměrný provoz se využije plná šíře mostu,“ sdělil Deníku mluvčí ŘSD Miroslav Mazal s tím, že pod mosty v jejich nejbližších okolí bude vjezd umožněn pouze pro dopravní obsluhu, obyvatele domů a pracovníky firem.

Pro ostatní tam bude platit přísný zákaz vjezdu.

close Uzavírka na Rudné. info Zdroj: MěÚ Ostrava zoom_in Uzavírka na Rudné.

Objízdné trasy

Úsek, kterým běžně projíždí až 34 tisíc vozidel denně, zůstane přístupný v obousměrném režimu 1+1 pouze vozidlům do 3,5 tuny, těžší vozidla musejí využít jednu ze dvou oficiálních objízdných tras: buďto po ose Rudná – Místecká – Mariánskohorská – Plzeňská – Rudná, nebo na trase Rudná – Frýdecká – Bohumínská – D1 (po exit 354) – Rudná.

„Není zcela standardní zřídit hned dvě oficiální objízdné trasy, ale zhotovitel k tomuto kroku přistoupil, aby se doprava nekumulovala na jednom místě,“ řekl Deníku Mazal. Ani Cihelní ulice, v níž Místecká ulice přechází před napojením na Mariánskohorskou totiž není připravena na takový nápor vozidel.

Za čtvrt miliardy

Dá se navíc očekávat, že řidiči budou hledat i další, vzdálenostně kratší, objízdné trasy, než je 11,5 kilometru dlouhá objížďka po Mariánskohorské ulici či 20,5 kilometru dlouhá objížďka po dálnici, kterou však řidiči kamionů dostanou „befelem“.

Pro stát generální rekonstrukci mostů, ale i přilehlého úseku vozovky v oblasti křižovatky se Závodní ulicí, provede firma IDS – Inženýrské a dopravní stavby Olomouc. Vysoutěžena cena oprav, které potrvají dva roky, je 239 milionů bez DPH. Deník bude uzavírku Rudné ulice podrobně sledovat.