Areál dopravní podnik opustil před dvěma lety, kdy se přesunul zejména do zvětšeného provozu v areálu Hranečníku. Zatím jsou bývalé autobusové garáže „mrtvým“ místem. Areál ale už má nového soukromého vlastníka, který jej získal v nedávné dražbě. „Naše společnost už nemá s tímto majetkem nic společného,“ potvrdil mluvčí Dopravního podniku Ostrava Miroslav Albrecht.
O konkrétním využití bývalého areálu teprve rozhodne nový vlastník. Vstupní brána zatím zůstává zavřená. „Nic se tady v poslední době nedělo, je tady už delší dobu klid,“ uvedl jeden ze starousedlíků ze Sládkovy ulice.
Dopravní podnik Ostrava tam ukončil provoz garáží v roce 2005 po pětapadesáti letech provozu. Všechny autobusy byly odtamtud přemístěny na zbylé dvě provozovny v Ostravě. Ve většině případů na zvětšenou provozovnu v areálu Hranečník, menší část byla přemístěna do Poruby.
Fifejdské autobusové garáže fungovaly od roku 1950 a po celou dobu jejich provozu byly vnímány jen jako dočasné řešení, protože se nacházely v zabydlené zóně. Aby mohl dopravní podnik fifejdské autobusové garáže zrušit, rozšířil autobusové garáže na Hranečníku, které do konce 60. let minulého století sloužily původně jako tramvajová vozovna.
Koncem devadesátých let dopravní podnik projevil zájem o prostory na Hranečníku po zrušeném vojenském protileteckém pluku. Ostravský magistrát poté část těchto pozemků na dopravní podnik před čtyřmi lety převedl. Areál autobusových garáží na Hranečníku měl původně rozhlohu 2,8 hektaru, nedávno k nim přibyly další dva hektary. Nyní tam parkuje přes dvě stě autobusů městské hromadné dopravy.