Doposud se v rámci běžné údržby podlahy pouze zametaly a umýval a jen pokud byly poškozené, se vyměnily jednotlivé části krytiny, uvádí DPO v tiskové zprávě. Nyní mimořádným hloubkovým čištěním dojde k renovaci podlahy včetně nanesení impregnace, která v budoucnu bude odpuzovat nečistoty.

Ostravar Aréna
Co bude s Ostravar Arénou? Město čeká strategické rozhodnutí, emoce jen lítají

Podlahy navíc budou vypadat jako nové. Čištění se týká 532 vozů, uklízeči vynechají pouze ty nejnovější. 

Čištění začalo na konci října a pokračovat bude do konce roku. Vyčištění jedné velkokapacitní tramvaje novou metodou vyjde na 19 tisíc korun. Za vyčištění všech vozidel podnik zaplatí více než 5 milionů korun.

Ukázka výsledků nové metody renovace a impregnace podlah vozů DPO.Ukázka výsledků nové metody renovace a impregnace podlah vozů DPO.Zdroj: DPO

„Čistota je jeden z pilířů naší dlouhodobé strategie. Chceme, aby kvalitu přepravy zvyšovala nejen nová vozidla, ale také vysoká úroveň těch již provozovaných,“ vysvětluje důvody výběru metody hloubkového čištění podlah, Daniel Morys, generální ředitel a předseda představenstva DPO.

Velký ostravský koncertní sál s kapacitou 1300 míst v hledišti, uspořádaném do tzv. vinohradu, bude rozčleněn do menších sekcí a část hlediště bude i za samostatným pódiem.
Model interiérů koncertní síně pro Ostravu je hotový. Projekt zaujal i ve světě

Čištění probíhá strojně za pomoci speciálních čisticích prostředků, s ručním dočišťováním v obtížně přístupných místech. Zajišťuje ho externí firma, která vyhrála ve výběrovém řízení.

„Důvěra cestujících v naší tyrkysovou MHD je tvořena také důvěrou v prostory, ve kterých je přepravujeme. V čistém voze se zkrátka cítíte lépe. A právě to chceme, totiž aby se naši cestující cítili v ostravské MHD dobře, pohodlně a bezpečně,“ okomentoval akci Miroslav Svozil, náměstek primátora pro dopravu.