Nepřehlednost a zmatek. To jsou dvě slova, která použila pro srovnání situace na hlavním nádraží v Ostravě-Přívoze většina cestujících.

Podle nich je nejhorší dostat se k zastávce trolejbusů a autobusů. Někteří lidé o ní dokonce ani nevědí.

„Ona tady někde je? Jezdím do Ostravy pravidelně, studuji totiž Ostravskou univerzitu. Rekonstrukce venkovních prostor nádraží nám teď ale řádně zkomplikovala život. Byly jsme s kamarádkou zvyklé naskočit do trolejbusu, který nás zaveze přímo na Hladnov, na studentské koleje. Teď jezdíme tramvají na zastávku Stodolní a pak se plahočíme s kufry na Husův sad na trolejbus. Možná ta zastávka někde v blízkosti nádraží je, ale my jsme ji nenašly," stěžuje si studentka Dominika Sedlaříková z Přerova.

Venkovní prostory před hlavním nádražím v Ostravě-Přívoze procházejí rekonstrukcí. To se ale nelíbí řadě cestujících.

Raději bez kufrů

S nástupní a výstupní zastávkou má problém i Petra Radovská z Ostravy. „Často pracovně cestuji. Vždy s sebou mám větší kufr. Od té doby, co je na hlaváku ta rekonstrukce, je to hrozné. Zastávka je od nádraží vzdálená více než dvě stě metrů a není k ní udělaný žádný chodník, teda alespoň já o něm nevím, takže tahám kufr přes koleje, cestu a jezdí kolem mě auta," rozčiluje se pětapadesátiletá žena.

Ztracená si na nádraží v Přívoze připadá Barbora Škutová. „Je tu chaos. Nikdy nevím, kam mám správně jít. Do Ostravy jezdím z Domažlic docela často, takže doufám, že to tady bude co nejdříve opravené," řekla Škutová.

A co má být?

Některým lidem ale opravy hlavního nádraží nevadí. „Je tady trochu větší rozruch kvůli té rekonstrukci, mně osobně to ale nevadí. V každém případě se už ale těším, až to bude hotové. Jsem zvědavý, jak to bude vypadat," řekl Jan Beran z Ostravy.

Stavební práce v rámci další etapy výrazné proměny hlavního nádraží Ostrava potrvají až do podzimu.

Venkovní prostory před hlavním nádražím v Ostravě-Přívoze procházejí rekonstrukcí. To se ale nelíbí řadě cestujících.

„V plánu máme postavit rampu pro bezbariérový přístup na nádraží, dispečink se zázemím pro řidiče a nový objekt s občerstvením a veřejnými toaletami. Upravíme také kašnu, na parkovišti před nádražím přibudou místa k parkování," popsal některé části projektu místostarosta centrálního obvodu Dalibor Mouka. Podle něho přijde rekonstrukce na sedmdesát milionů korun.