„Zavádíme systém takzvaných inteligentních zastávek, na kterých po příchodu cestující zjistí, kdy mu jede další spoj, na kterou linku může na trase navázat nebo jak dlouho bude na svůj spoj ještě čekat. Dozví se také vše o zónách, přestupech či případných výlukách," řekl resortní náměstek pro dopravu Ivo Hařovský a doplnil, že v budoucnu se cedule mohou nastavit i na další funkce. „Pokud se na systém napojí i obvody, budou si zde lidé moci přečíst aktuální místní informace, v případě nehody cestující zjistí i to, proč a jak dlouho bude mít vybraný spoj zpoždění. Časem bychom do systému chtěli zakomponovat i podrobnosti o příměstských linkách a podobně," upřesnil Ivo Hařovský.
Celkem 36 informačních tabulí se instalovalo na 17 míst v Ostravě. „O umístění rozhodovala různá kritéria. Jednak vytíženost určitých zastávek, počet pasažérů, kteří tudy projdou, ale i podmínky pro instalace těchto systémů. Určitě je důležité, že všechny nově vybudované dopravní terminály tedy Hranečník, Hulváky i Dubina budou těmito elektronickými tabulemi disponovat. V budoucnu počítáme i s tím, že se cedule rozšíří i na méně frekventované zastávky ve městě," vysvětlil jednatel společnosti Koordinátor ODIS Jan Dvořák.
Pro lidi by tak cestování městskou hromadnou dopravou mělo být pohodlnější. „Znám tento systém z Prahy i Brna, kde už funguje mnoho let, a myslím, že je užitečný. Jen se divím, že do Ostravy, která má podle mě dobrou organizaci MHD, se cedule dostaly tak pozdě," konstatovala čtyřiadvacetiletá studentka z Ostravy Helena Sbíralová.
Projekt inteligentních zastávek financuje město, přičemž více než 85 procent pokryjí náklady z Evropské unie. „Nový elektronický systém si vyžádal skoro 17 milionů korun," uvedla mluvčí ostravského magistrátu Andrea Vojkovská.