Právě senioři, kteří se ocitli ve složité situaci, patří podle předsedkyně Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska Marcely Reichelové mezi časté návštěvníky poraden.

„Uvědomujeme si, jak moc je důležité zvyšovat povědomí seniorů o základních spotřebitelských oblastech, jakými jsou třeba reklamace, uzavírání smluv na dálku, například přes telefon. Stejně tak klademe důraz na aktuální nekalé praktiky některých prodejců,“ vysvětlila Marcela Reichelová s tím, že k letošnímu Mezinárodnímu dni seniorů (připadá každý rok na 1. říjen) připravili obránci spotřebitelů pro seniory užitečnou brožurku.

„Z našich zkušeností víme, že nejlepším způsobem předávání informací, a to platí nejen u seniorů, je předávání zábavnou formou. Proto brožurka, kterou jsme připravili, nabízí kromě poučení i dvacet křížovek. Vzdělávací křížovky se spotřebitelskou tematikou mají za úkol zajímavou formou informovat spotřebitele o jejich právech, možnostech, jak si ve složité situaci poradit. Kromě rad a návodů tam lidé najdou i odkazy na místa, kde se jim dostane pomoci,“ doplnila šéfka moravskoslezských obránců spotřebitelů.

Brožurku dostanou senioři zdarma při besedách, kterých obránci spotřebitelů pořádají pro seniory po celé ČR každoročně několik desítek. Budou k dostání i v poradnách.

„Brožuru vydáváme nejen v tištěné podobě, ale bude umístěna i na našich webových stránkách www.sos-msk.cz v rubrice zábava. Křížovky si tak může každý zájemce jednoduše stáhnout a vytisknout,“ dodala Marcela Reichelová.

Projekt vzdělávacích křížovek podpořilo ministerstvo průmyslu a obchodu i Moravskoslezský a Olomoucký kraj.