Jednalo se již o 18. ročník, kdy hlavním úkolem bylo pod dohledem koordinátorky Evy Bělohlavé společně s pracovníky DDM Vratimov vybrat jednoho z přihlášených, který se později účastní závěrečného semifinále. Za přispění dětí a rodičů 2.B třídy byla do letošního ročníku nominována také Naděžda Koperová, učitelka ZŠ a MŠ Raškovice.

„Naše paní učitelka učí na Základní škole v Raškovicích první stupeň. Vede výtvarný kroužek a děti s ní vyrábějí úžasné věci. Jde vidět, že to paní učitelku baví. Taky ráda maluje na hedvábí a dokonce dokáže namalovat obraz. Rekreačně sportuje a my děti ji máme velice rádi. Je to prostě nejlepší paní učitelka,“ takto charakterizovali Naděždu Koperovou děti, které ji tímto podepsaly nominaci.

„Nápad přihlásit mě na tuto soutěž vznikl v rodině chlapečka z mé třídy. Ten se spolu s maminkou díval někdy na podzim na televizi, kde se zmiňovali o Zlatém Ámosovi,“ prozradila Naděžda Koperová. To byl krok k tomu, aby se spojili s ostatními rodiči, a učitelku o svém záměru informovali.

Letošního ročníku ve Vratimově se zúčastnilo šest týmů se svými pedagogy, kdy žáci obhajovali před porotou své návrhy.

„Děti s rodiči začínali s písničkou – My jsme žáci II.B, do školy se těšíme. Poté odrecitovali básničku, která mě samotnou velice dojala. Bylo vidět, že si s celým vystoupením dali spoustu práce, opravdu úžasný a originální výkon,“ ohodnotila nadšeně Naděžda Koperová. I přes celé snažení se do semifinále ankety o nejoblíbenějšího učitele České republiky Zlatý Ámos nakonec nedostala. Postoupila Andrea Goldová z Ostravy, která bude reprezentovat Moravskoslezský kraj. „Trošku mě to samozřejmě mrzelo, to hlavně kvůli dětem a jejich rodičům, kteří ze sebe vydali maximum. Pro mě samotnou už jen to, že mě do soutěže vybrali, je nejvyšším uznáním. Jsem spokojena a šťastna,“ prozradila Naděžda Koperová.

Celé regionální kolo ve Vratimově se dle ní neslo velice v přátelském duchu. „Atmosféra byla úžasná, všichni byli milí a pohodoví. Soupeři sympatičtí a rozhodně jsem nepociťovala ani náznak jakékoliv rivality,“ dodala. Posláním celé ankety je především popularizace pedagogů, kteří podle hodnocení dětí, žáků a studentů významně přispívají k utváření kvalitního vztahu mezi žáky a učiteli. „Práce učitelů není povolání, ale poslání, které je nutné dělat především s láskou. Mohu říct, že za celých 17 let praxe jsem vždy měla a mám jen samé skvělé děti a skvělé rodiče,“ ukončila Naděžda Koperová.