„Rada se rozhodla, že dá na přání většiny cestujících a schválila variantu, kdy budou jízdenky na deset, třicet a šedesát minut. Budou stát čtrnáct, dvacet a dvacet šest korun. Zónové rozdělení města zatím neměníme," uvedl včera ostravský primátor Petr Kajnar hlavní novinky, které čekají na cestující už od 1. ledna příštího roku.

Důvodů, proč se město k tomuto kroku rozhodlo, je několik a jsou v podstatě stejné už několik let. Jde o pokračující úbytek cestujících ve veřejné dopravě a snížení prodeje jak krátkodobých, tak dlouhodobých časových jízdenek. „K poklesu čistých tržeb u Dopravního podniku Ostrava zatím nedochází, a to jen díky zvýšení cen jízdného v letošním roce," hovoří se v důvodové zprávě, kterou měli k dispozici radní, když o jízdném v příštím roce rozhodovali. V případě krátkodobého jízdného byly navrhovány čtyři varianty, včetně ponechání současného stavu. Lidé měli možnost ve dvou dotazníkových průzkumech vyjádřit se, kterou by upřednostnili. Přes 92 procent dotazovaných podpořilo právě změnu struktury časových jízdenek.

Také dlouhodobé časové jízdenky doznají menší změny. Návrh na zrušení zón a vznik pouze jedné celosíťové dlouhodobé jízdenky neprošel. I nadále tak budou zachovány ve městě čtyři tarifní zóny. Město se ale snaží zvýhodnit nákup jízdného na bezkontaktní čipovou kartu Odiska. Cena tří- a čtyřzónové jízdenky by v tomto případě měla být jednotná a činit 495 korun. „Z dlouhodobého hlediska nám to přinese úspory na provozních nákladech," vysvětluje Kajnar.

Jak doplnil, varianta, kterou rada schválila, je pro dopravní podnik z hlediska financí neutrální. Podle odhadu si v příštím roce nepolepší, ale naopak na jízdném vybere o milion korun méně. V letošním roce to bude něco přes pět set milionů.

close zoom_in