Veřejná doprava k hutní společnosti ArcelorMittal i do průmyslové zóny Hrabová posílí. Týká se to například tramvajové linky číslo 14. Tam přibudou dva spoje, a to na základě požadavku hutní společnosti. Dva spoje budou také dodány ve večerních hodinách pro autobusovou linku číslo 45, aby rozvezly zaměstnance ArcelorMittalu po odpolední směně. Spoj bude navíc nově zastavovat na zastávce Fibichova v blízkosti dálničního přivaděče, a to v obou směrech.

Spoje přibudou v ranní špičce i u linky číslo 48 do průmyslové zóny v Hrabové, DPO ho přidává na žádost cestujících. Posílení se naplánovalo i pro autobusové linky číslo 49 a 56.

„Ve snaze vyhovět všem svým zákazníkům a objednavatelům dopravy reagujeme na podněty k úpravě své přepravní nabídky. Velmi pečlivě ale zvažujeme všechny souvislosti, na které mohou mít tyto změny vliv,“ komentoval změny v jízdních řádech mluvčí Dopravního podniku Ostrava Miroslav Albrecht.

Pro jistotu by si měli lidé překontrolovat, v kolik jim jejich spoj jede. Další drobné změny, které spočívají především v posunech časů odjezdů některých spojů, se totiž týkají dvaatřiceti linek.

Od neděle bude také jezdit více zaručených nízkopodlažních spojů. „Pořízení nových nízkopodlažních vozidel nám umožňuje vyhovět četným žádostem občanů o navýšení počtu těchto spojů, nyní konkrétně na linkách číslo 11 a 51,“ informoval Albrecht.

Zatímco v roce 2000 jezdilo po Ostravě pouze 34 nízkopodlažních vozů, ani ne pět procent z celkového počtu, dnes už je jich přes dvě stě čtyřicet, tedy téměř čtyřicet procent. Největší podíl mají v trolejbusové dopravě.

Od 6. března čekají změny i cestující na železnicích. „V Moravskoslezském kraji se rozsah objednané regionální dopravy nemění, na tratích dojde jen k dílčím změnám na základě požadavků cestujících, z důvodu zajištění lepších přestupů. Ruší se dva mezinárodní osobní vlaky mezi Bohumínem a Katovicemi,“ sdělil Petr Pošta z tiskového oddělení Českých drah.