Nachází se u světelného přechodu pro chodce, který vyúsťuje z ulice Zkrácené jen několik stovek metrů od Městského stadionu v Ostravě-Vítkovicích, kde svá utkání hrají fotbalisté Baníku Ostrava.

Důvodem instalace zařízení byly stížnosti zdejších obyvatel. „Naskočila mi zelená, vešel jsem na přechod a kolem mě profičelo auto,“ líčil své zážitky starousedlík.

Trochu jsem neudržel nohu na plynu…

Systém monitoruje pouze jízdu ve směru z Poruby. Do těchto dnů se již podařilo přistihnout na dvě stovky motoristů. Zařízení, připomínající radarové měření rychlosti, však mnoho lidí stále mate. „Trochu jsem neudržel nohu na plynu a jel jsem rychleji než povolenou padesátkou. Tak čekám, kdy mi něco přijde,“ svěřil se nedávno na sociálních sítích jeden z řidičů.

Systém funguje bez potíží. „Zásadnější problémy jsme během ostrého provozu nezaznamenali, dílčí problémy se vyskytly snad jen před spuštěním ostré verze, protože do měření je zapojeno více subjektů. To vyžaduje koordinaci jednotlivých činností a efektivní komunikaci mezi zúčastněnými subjekty,“ uvedl Petr Havránek, zastupující tiskový mluvčí ostravského magistrátu.

A pokuta za jízdu na červenou? Ta je stejná jako u podobného systému, který již několik let funguje v křižovatce Sokolská třída-Českobratrská v centru Ostravy. „Provozovateli vozidla je standardně zaslána výzva k zaplacení částky ve výši tisíc korun,“ řekl Havránek.

Pokud dotyčný zaplatí, nikdo s ním nebude řešit pět trestných bodů, které se jinak ukládají za jízdu na červenou. Druhou možností je, že oznámí, kdo seděl za volantem auta. Pokud provozovatel pokutu neuhradí ani neidentifikuje řidiče, čeká ho přestupkové řízení se sankcí od dvou a půl do pěti tisíc korun.