Hnus. Fuj. Masakr. Těmito slovy častují lidé na sociálních sítích novou reklamu Casina Kartáč na rohu ulic 28. října a Puchmajerova v nejužším centru Ostravy. A začínají se ptát, kdo takový „paskvil“ v památkově chráněné zóně povolil.

„Původní reklamu s nápisem ‚casino‘ zákon zakázal, tudíž jsem zvolil variantu s nápisy ‚Kartáč‘, coby označení provozovny,“ vysvětluje změnu původní, leč do očí nebíjící podoby reklamy majitel Casina Kartáč Vlastimil Vyhlídal. Na vizuální podobě nového poutače nevidí nic zvláštního. „Sto lidí, sto chutí. Je to otázka vkusu. Neexistuje žádný předpis, jak má reklama vypadat,“ argumentuje majitel.

Leč s pochopením se nesetkává. „Reklamu jsem pochopitelně zaznamenala a souhlasím, že toto do centra města nepatří,“ souhlasí starostka Moravské Ostravy a Přívozu Petra Bernfeldová, která se už obrátila na útvar hlavního architekta města, aby podal vysvětlení.

Deník ho již zná. Podle všeho jde o neohlášenou iniciativu a reklama tak možná brzy zase zmizí. „Předmětná úprava neprošla projednáním s památkovým ústavem ani orgánem památkové péče magistrátu města. V současné době se již náš útvar touto úpravou zabývá a bude postupovat podle zákona o státní památkové péči,“ upozorňuje hlavní architekt města Ostravy Cyril Vltavský.

A provozovatel kasína? „Ta reklama je jediná pěkná věc v Ostravě. Buďte za to rádi. Celé město je zpustlé, všichni odtud utekli. A okolní domy? Jen se na ně podívejte,“ láteří majitel Casina Kartáč a odkazuje třeba na promrhanou příležitost s pozemky pod OC Nová Karolina, kde podle něj mohl vzniknout ostravský Central Park.