Finanční skupina PPF Petra Kellnera v posledních letech výrazně pronikla do segmentu dopravy. Ovládla i výrobce kolejových vozidel Škoda Transportation, její dceřinou firmou je ostravská Škoda Vagonka, která v lednu letošního roku otevřela největší obráběcí centrum v Evropě za zhruba 100 milionů korun.

Díky unikátnímu stroji může obrábět obří nadrozměrné hliníkové díly, zařízení váží 360 tun, jeho délka je padesát a šířka deset metrů. Slouží k výrobě železničních vozidel pro zákazníky v tuzemsku i zahraničí. Firma tím výrazně navýšila kapacitu výroby a zefektivnil produkci nových vlaků.

Kvůli novému obráběcímu centru byla v ostravském závodě zdvojnásobena výrobní plocha, emá svými rozměry konkurenci. Jen délka samotného stroje dosahuje téměř padesáti metrů a maximální rozměr obrobku, který může stroj pojmout, bude 39 × 4,5 metrů. Přesnost obrábění se odehrává v řádech setin milimetru.

Petr Kellner

Instalace unikátního stroje je součástí rozsáhlého investičního projektu „Nová Vagonka“. Celková investice dosahuje částky téměř jedné miliardy korun.

Společnost Škoda Vagonka podporuje v regionu řadu společenských aktivit. Od roku 2018 je hlavním partnerem nejpopulárnějšího sportovního kklubu na Moravě a ve Slezsku - fotbalového Baníku Ostrava.

„Je naším dlouhodobým plánem firmu v Ostravě významně rozvíjet. Partnerstvím s FC Baník Ostrava upevňujeme své postavení v kraji, podporujeme sportovní aktivity a prezentujeme se jako významný, perspektivní zaměstnavatel,“ uvedl před dvěma lety Martin Bednarz, předseda představenstva a generální ředitel společnosti Škoda Vagonka.