Finanční skupina PPF Petra Kellnera v posledních letech výrazně pronikla do segmentu dopravy. Ovládla i výrobce kolejových vozidel Škoda Transportation, její dceřinou firmou je ostravská Škoda Vagonka, která v lednu letošního roku otevřela největší obráběcí centrum v Evropě za zhruba 100 milionů korun.

Finančník Petr Kellner
Velmi schopný chlap. Osobnosti vzpomínají na miliardáře Petra Kellnera

Díky unikátnímu stroji může obrábět obří nadrozměrné hliníkové díly, zařízení váží 360 tun, jeho délka je padesát a šířka deset metrů. Slouží k výrobě železničních vozidel pro zákazníky v tuzemsku i zahraničí. Firma tím výrazně navýšila kapacitu výroby a zefektivnil produkci nových vlaků.

Kvůli novému obráběcímu centru byla v ostravském závodě zdvojnásobena výrobní plocha, emá svými rozměry konkurenci. Jen délka samotného stroje dosahuje téměř padesáti metrů a maximální rozměr obrobku, který může stroj pojmout, bude 39 × 4,5 metrů. Přesnost obrábění se odehrává v řádech setin milimetru.

Petr Kellner

Instalace unikátního stroje je součástí rozsáhlého investičního projektu „Nová Vagonka“. Celková investice dosahuje částky téměř jedné miliardy korun.

Společnost Škoda Vagonka podporuje v regionu řadu společenských aktivit. Od roku 2018 je hlavním partnerem nejpopulárnějšího sportovního kklubu na Moravě a ve Slezsku - fotbalového Baníku Ostrava.

Miliardář Petr Kellner.
Po smrti Kellnera povede PPF Bartoníček. Pád vrtulníku mohla způsobit turbulence

„Je naším dlouhodobým plánem firmu v Ostravě významně rozvíjet. Partnerstvím s FC Baník Ostrava upevňujeme své postavení v kraji, podporujeme sportovní aktivity a prezentujeme se jako významný, perspektivní zaměstnavatel,“ uvedl před dvěma lety Martin Bednarz, předseda představenstva a generální ředitel společnosti Škoda Vagonka.