Málo podle klimkovického starosty Zdeňka Husťáka chybělo, aby v polovině minulého týdne zastupitelé kývli na jeho návrh podat kvůli stavbě prodloužené Rudné (nového hlavního tahu z Ostravy do Opavy) připomínku EIA pro vyhodnocení jejího vlivu na životní prostředí.

„Jednání bylo bouřlivé, ale nakonec jsme dospěli k názoru stavbu nepřipomínkovat, jelikož s procesem EIA by se její dokončení dále brzdilo a protahovalo, což by zkomplikovalo životy sto tisíc občanů Poruby,“ uvedl Husťák. Klimkovičí věří, že si Ostrava tohoto gesta povšimne!

V souvislosti s prodlouženou Rudnou se vedení lázeňského města obrátilo na představitele Ostravy, aby se dopravní značení doplnilo o zákaz sjíždění kamionů směrem na Klimkovice. „U dalších devíti sjezdů je. Dosáhli ho nakonec i v Krásném Poli,“ nechal se slyšet starosta.

Klimkovicím vadí, že se komunikace č. 647 mezi Porubou a místní částí Václavovice stala zkratkou ze silnice I/11 na dálnici D47. „Po dobudování Rudné se situace ještě zhorší, a proto chceme i další opatření pro bezpečí obyvatel a ochranu životního prostředí,“ řekl Husťák.

Vstřícné rozhodnutí zastupitelstva směrem k prodloužené Rudné a tím pádem i Ostravě ale kritizovali obyvatelé Václavovic. „Zklamalo nás, že nepodali připomínku EIA, takto naši situaci nijak nevyřeší,“ líčila Anna Pazděrová bojující léta proti rostoucímu provozu, hluku a emisím.

S nákladní dopravou a Václavovicemi souvisel i další bod jednání zastupitelů. Řešili odmítnutí jejich žaloby na územní plán Ostravy (chtějí zamezit vybudování nové logistické zóny). „Podáváme proti tomu stížnost k Nejvyššímu správnímu soudu v Brně,“ vysvětloval starosta.

Klimkovice, jak upozornil, najmou advokátní kancelář, která bude „hledat veškeré právní cesty“ pro zabránění výstavby u silnice 647 ve Václavovicích. „Logistický park by opět zvýšil dopravní zatížení, nemluvě o tom, že musíme chránit krajinu kvůli lázním,“ zdůraznil Husťák.