Obydlená část Porubské ulice v řečené lokalitě neměří na délku ani dva kilometry. Domky se dají spočítat na prstech rukou.

Místo plánované výstavby je odtud vzdušnou čarou několik stovek metrů severozápadně až za silnicí č. II/647. Přesto se při zmínce o rozšiřování logistického parku objevují rozhořčení občané.

JSME PROTI!

„Žije nás tu okolo padesáti, prakticky všichni jsme proti!“ uvádí Ivo Kunetek. „Už teď jsme obtěžováni hlukem i zplodinami z aut, která jezdí kolem,“ pokračuje Jiří Schmeister.

„Proč mít na zelené louce nové piksly, když je v okolí mnoho brownfieldů?“ pokračuje Václav Peer. „Neoficiálně proti tomu protestujeme od roku 2005, oficiálně a organizovaně pak od roku 2007,“ shrnuje Anna Pazděrová.

K TÉMATU Prologis ve hře není! Tak reagovala uvedená firma na kauzu rozšiřování průmyslového parku z Poruby ke Klimkovicím. „Prologis Park jsme totiž na jaře prodali společnosti CBRE Global Investors a aktuálně se již na projektu nepodílíme. Neplánujeme také v lokalitě Poruby ani výstavbu jakýchkoli nových logistických nemovitostí, a v současnosti proto s místními úřady nejednáme o územním plánování či stavebních povoleních,“ vzkázala Barbora Dlabáčková. 

Klimkovicko-václavovičtí obyvatelé kvůli projektu kontaktují místní i krajskou samosprávu. Jakožto ministerstva průmyslu, zemědělství, dopravy, životního prostředí… „Dálnice v našem lázeňském městě prošla jen proto, že kvůli ní vybudovali tunel. Jenže pozemky, kde se má teď stavět, patří známému bývalému hokejovému trenérovi a podnikateli z Kravař,“ líčí odpůrci výstavby. Podle jejich tvrzení v již několik let fungující logistické zóně Prologis 1 v Porubě přitom alespoň donedávka visely výzvy k pronájmu volných míst.

„Prologis 2 teď chtějí zřídit mezi Porubou a Klimkovicemi přímo na území našeho lázeňského města. To podle nás odporuje lázeňské vyhlášce, zakazující zde průmyslové parky,“ upřesňují nespokojení lidé.

Obávají se taktéž toho, že v případě nevyužití či krachu firem v zóně zůstanou obří plechové haly bezprizorně „strašit“. „Naše bydliště je už nyní doslova uzavřeno mezi frekventovanými komunikacemi. Z jedné strany dálnice D1, z další Rudná ulice, za humny silnice II/647. Denně tady projede podle dva roky starých údajů, aktuálně to bude více na pět stovek nákladních aut. Hluk přesahuje únosnou úroveň,“ popisují obyvatelé Václavovic.

Jejich cílem je nejen zamezit rozšíření průmyslové výstavby z Poruby do Klimkovic, ale též dosáhnutí zákazu sjezdu z dálnice u lázeňského města pro nákladní vozidla s hmotností nad dvanáct tun.