Ostravské ulice stejně jako ulice ostatních měst po celém světě zaplní na celý listopad muži s kníry. Není to ale výstřední návrat módy, která letěla před desítkami let, nýbrž akce na zvýšení povědomí o rakovině prostaty. Kromě mužů se jí účastní i ženy ty dodávají morální podporu a pomáhají vybírat peníze na dobročinné účely.

Movember (z anglického mo slangové označení pro knír a november listopad) startuje 1. listopadu. Muži začínají den tím, že si dohladka oholí tvář. Po zbytek měsíce si pak pěstují knír, přičemž je zakázáno nechat si růst kotlety, bradku nebo jiné typy vousů. V loňském roce se Movemberu zúčastnila i trojce redaktorů Deníku.

Movember Česká republika bude získávat prostředky a pozornost pro Nadační fond onkologie pro 21. století.

Nejsem lev salonů

„Knír je odznak a symbol mužství. Chce to koule, aby si ho v dnešní době člověk nechal narůst a vyrazil mezi lidi. A o tom to je o soudržnosti mezi chlapy a mužské soutěživosti," řekl již dříve Deníku český ambasador Movemberu Petr Vančura a dodal, že akce začala v České republice před pěti lety a rok od roku je úspěšnější.

Do akce se zapojí například i sedmadvacetiletý Tomáš Kritschka z Ostravy-Jihu. „Přestože s knírem nejsem bůhvíjaký lev salonů, s partou se na listopad těšíme. Je to příjemná recese a každoročně se přesvědčujeme o tom, že v tom nejsme sami. Mužů s knírem speciálně pěstovaným kvůli Movemberu skutečně přibývá," vysvětlil mladík. Zároveň dodal, že se mu vloni podařilo na dobré účely vybrat kolem tisíce korun.

„Není to nijak závratná suma, ale jsou to peníze vybrané od kamarádů a rodinných příslušníků. Letos tuto částku snad ještě trumfnu," dodal s úsměvem Tomáš Kritschka.