Politické strany v minulých dnech a týdnech utratily miliony korun za reklamní kampaně, předháněly se ve slibech a populistických prohlášeních, které měly přesvědčit občany, aby v pátek nebo sobotu sáhly právě po jejich lístcích.

Deník v minulých dnech zveřejnil v anketách odpovědi ke klíčovým problémům, které sužují Ostravu. Na závěr položilo osmi kandidátům na primátora nejvýznamnějších politických stran ve městě i otázku, jaký stěžejní projekt by v případě úspěchu ve volbách prosadili.

Primátor Ostravy Tomáš Macura.Současný primátor a lídr Ano Tomáš Macura by chtěl pokračovat v realizaci strategického plánu rozvoje do roku 2023 s výhledem do roku 2030 pod značkou fajnOVA.

„Tato strategie obsahuje přes 200 projektů v hodnotě zhruba 26 miliard korun, které mají potenciál výrazně zvýšit kvalitu života ve městě prakticky ve všech oblastech,“ uvedl Macura.

Podle Zdeňka Nytry (ODS) potřebuje Ostrava rychle řešit více problémů v dopravě, investicích, ve zdravotnictví, v kultuře, ve sportu.
„Prioritou je dohoda napříč politickým spektrem na koncepci dalšího rozvoje Ostravy pro následujících 15 až 30 let. Říkejme tomu třeba nový urbanistický plán města,“ poznamenal Zdeněk Nytra.

Lukáš Semerák z hnutí Ostravak by se zaměřil mimo jiné na zlepšení bezpečnosti ve městě. „Nepatřím mezi betonáře, ta bych především chtěl dokončit rozdělanou práci v Dopravním podniku Ostrava. Mnohé se povedlo, ale práce je tam ještě hodně. Dále bych se rád zaměřil na reformu řízení Městské policie. Ta musí umět zajistit pořádek v ulicích Ostravy,“ řekl Semerák.

Zbyněk Pražák (KDU-ČSL) si přeje, aby nové vedení města dotáhlo nastartované projekty stávající koalice.

Martin Juroška (KSČM) by rád prosadil rozvoj obecního nájemního bydlení. „Naším cílem je postavit alespoň 200 nových obecních bytů ročně. Z velkých investic prosazujeme výstavbu krytého akvaparku, koncertní haly či rekonstrukci Pokladu,“ řekl Juroška.

David Witosz (Piráti) by díky moderním technologiím rád zlepšil dopravní situaci ve městě. „Rozhodně bychom zavedli aplikace nových technologii do řízení dopravy ve městě,“ prozradil Witosz.

Jiří Srba (ČSSD) by se zase rád v případě volebního úspěchu zaměřil na to, aby se začal zvedat počet obyvatel ve městě. „Tento projekt obsahuje v sobě zejména investice do komunální infrastruktury, ale také výhody ze života v Ostravě,“ mínil Srba.

Taky Patrik Hujdus (Nezávislí) by zlepšil situaci v dopravě a parkování. „Město není nafukovací a počet automobilů se zvyšuje. Musíme hledat způsoby takového řešení parkování, které na jedné straně neublíží místním, ale na straně druhé otevře naše město návštěvníkům. Zablokovat centrum Ostravanům nepomůže,“ řekl Hujdus.