Ať tudy chcete projíždět nebo jen přecházet, na zažité návyky zapomeňte. Všechno je jinak. Přibyl středový pás ze žulových kostek, nové semafory v křižovatce s Přívozskou ulicí nebo třeba spousta trvalkových záhonů na okrajích chodníků a na přechodech.

To vše už je hotové, zbývají jen poslední úpravy. Vše se totiž stihlo dříve, než bylo plánováno. „I přes náročnost této investiční akce se podařilo práce dokončit s měsíčním předstihem,“ řekl investiční náměstek primátora Břetislav Riger s tím, že původně byl pracím vyhrazen i listopad.

Rekonstrukce úseku v moravské části města sice skončila, krajský úřad však pokračuje v pracích na estakádě kolem Bazalů. Ještě měsíc se bude letos pracovat na úseku od křižovatky se Sokolskou třídou po druhý sjezd do Bohumínské ulice ve Slezské Ostravě, v příštím roce pak silničáři „přeběhnou“ do protisměru a opraví ulici až po kruhový objezd na Hladnově, včetně mostní konstrukce, která je kvůli poddolování v havarijním stavu.

Uzavírka ulice Horní v Ostravě-Jihu, frézování a pokládka nového asfaltového povrchu.
Na Jihu se tvoří hodinový „štrúdl“. Řidiči zuří

Přípravy rekonstrukce trvaly několik let, a práce dokonce mohly být hotovy ještě mnohem dříve, avšak kvůli havarijnímu stavu inženýrských sítí a možnosti dotací dostala přednost nejprve Nádražní ulice, kde přípravy začaly paradoxně později.

STŘET ZÁJMŮ? ZASTÁVKY

V „nové“ Českobratrské ulici je vůbec největší změnou přesunutí zastávky Husův sad ve směru na Fifejdy o dvě stě metrů pod okna hotelu Mercure. Poprvé jsou tak zastávky v obou směrech naproti sobě. Někteří to vítají, jiní rozhodnutí proklínají.

„Ačkoliv trolejbusy na zastávce ještě nestavěly, máme už pozitivní reakce od našich hostů, kteří si pochvalují, že nasednou na MHD a vystoupí přímo před hotelem,“ uvedl sales manager hotelu Mercure Radim Slíva. Spokojenost Deníku vyjádřili i mnozí cestující, kteří podle svých slov nebudou muset na spoje v protisměru složitě dobíhat. Láteří však obchodníci.

Uzavírka ulice Horní v Ostravě-Jihu, frézování a pokládka nového asfaltového povrchu.
Na Jihu se tvoří hodinový „štrúdl“. Řidiči zuří

Co však zastávku při přesunu nenásledovalo, je jízdenkový automat, který zůstal osiřelý na původním místě a stává se terčem posměchu. „To nás chtěli k obchodníkům přilákat aspoň takto?“ ptá se jedna z cestujících, Helena Tůmová.

Podle mluvčí Dopravního podniku Ostrava Karoliny Ryckové však dlažbou pečlivě obložený automat brzy zmizí. K zastávce se však nepřesune. „V protějším směru máme v Husově sadu prodejnu jízdenek, trafiku, kde lze jízdenky koupit, a koneckonců i další automat,“ vysvětlila tisková mluvčí.

Rekonstrukce úseku v moravské části města sice skončila, krajský úřad však pokračuje v pracích na estakádě kolem Bazalů. Ještě měsíc se bude letos pracovat na úseku od křižovatky se Sokolskou třídou po druhý sjezd do Bohumínské ulice ve Slezské Ostravě, v příštím roce pak silničáři „přeběhnou“ do protisměru a opraví ulici až po kruhový objezd na Hladnově, včetně mostní konstrukce, která je kvůli poddolování v havarijním stavu.

V Českobratrské ulici zavřelo už i pekařství, butik (na snímku) či textil a řada dalších prostor je olepena nájemním plakátem dlouhodobě.
Odliv obchodníků z centra pocítila také Českobratrská ulice