Dobrá zpráva je, že všechny zde zaparkované vozy mohou od prvního říjnového čtvrtku na Hranečníku už i „natankovat“ plyn. Doteď totiž musely přejíždět do dosud jediné a dvacet kilometrů vzdálené plničky dopravce v Martinově.

„S novou plničkou ušetříme na různých přejezdech až 500 kilometrů denně!“ podotkl ředitel Dopravního podniku Ostrava Daniel Morys s tím, že doba plnění jednoho vozu v nové stanici je asi osm minut a denně jich bude možné na čtyřech stojanech naplnit až osmdesát.

Podle Václava Holovčáka ze společnosti Bonett, která stanici vybudovala, je onen limit v případě potřeby až 200 autobusů a tak silnou, velkou a moderní plničku, jakou má nyní Ostrava, bychom podle něj nenalezli v okruhu tisíc kilometrů od města.

Plnička na Hranečníku stála přes 70 milionů korun, roční úspora pro dopravce díky ní bude dvanáctimilionová – návratnost investice tedy šestiletá. Na konci roku navíc vyroste další plnička CNG i vně tohoto areálu, kterou bude moci využívat i veřejnost či třeba městská policie.

DPO nyní provozuje z celkového počtu 284 autobusů hned 118 vozidel na CNG, přičemž dalších 50 plánuje nakoupit do dvou let. Stane se tím jednak dopravcem s největším počtem těchto nízkoemisních vozidel v republice a dostojí svému slibu mít do konce roku 2020 celý vozový park bez dieselových autobusů.