Oproti loňskému prosinci, kdy Deník situaci na hlavním nádraží přiblížil v reportáži v rámci seriálu Ostudy Ostravy, to znamená změnu k lepšímu.
Mezi ty, kdo si tehdy stěžovali na obtíže při přestupování, patřili kromě maminek s kočárky také lidé s pohybovým handicapem.
ŠEST VÝTAHŮ SPOJÍ HALU S NÁSTUPIŠTI
Od včerejška by mělo být putování z hlavní budovy na jednotlivá nástupiště i opačně snadnější nejen pro ně, ale třeba i pro cestující, kteří se hůře pohybují.
Pasažéři totiž mohou využít celkem šest nových výtahů. Ve výpravní budově jsou dva výtahy o nosnosti 1000 kilogramů (13 osob). Jeden spojuje první podlaží s druhým nadpodlažím v prostoru u hlavního vchodu do budovy. Druhý pak vede z druhého podlaží na třetí v prostoru před vstupy do nadchodu.
Na jednotlivých nástupištích jsou čtyři výtahy o nosnosti 630 kilogramů (osm osob). Umístěny jsou v prostoru nadchodu mezi schodišti a vedou k jednotlivým nástupištím. Investice na jejich výstavbu činila zhruba 20 milionů.
VÍCE KOLEJÍ MEZI SVINOVEM A HLAVNÍM NÁDRAŽÍM
Náměstek oblastního ředitelství Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) pro techniku Libor Tkáč uvedl, že instalace výtahů je počátkem rekonstrukce celého železničního uzlu Ostrava.
„Záměrem ministerstva dopravy a SŽDC je rekonstrukce v širším rozsahu od Ostravy-Svinova přes hlavní nádraží až k Ostravě-Kunčicím. Úpravy by měly zajistit zrychlení průjezdu Ostravou-hlavním nádražím. V praxi je záměrem, aby se navýšilo v současnosti dvoukolejní napojení mezi Svinovem a hlavním nádražím. To totiž v současnosti omezuje kapacitu dráhy. Předpokládá se rovněž modernizace zastávky Stodolní, kde by mělo dojít k prodloužení nástupišť pro vlaky dálkové dopravy. Vybudován by měl být i podchod k nástupištím ve stanici Ostrava-Střed," uvedl Libor Tkáč.
Zmíněné i další úpravy by podle něj měly vést k tomu, aby Ostravou procházela vysokorychlostní železniční trať. Uskutečnění zmíněných prací nelze podle Libora Tkáče očekávat ale dříve než v roce 2023.