Dohledovému centru společnosti Progress Digital v Ostravě-Porubě dominuje šest obrovských televizních obrazovek, na nichž běží zároveň hned několik programů.

Zaměstnanci se tady starají o to, aby lidé po celé republice měli co nejkvalitnější televizní obraz nejen během olympijských her.

Právě z tohoto centra se totiž mimo jiné vysílají kanály ČT sport HD a ČT 2 HD, které nabízejí přenosy ze Soči v nejvyšší možné kvalitě a rozlišení, které umožňuje pozemní digitální vysílání.

„Rozdíl mezi tímto a běžným obrazem je hlavně v rozlišení, což je počet bodů, které na obrazovce vidíme. HD vysílání jich má oproti tomu běžnému osminásobně více, takže vidíme vyšší detaily, ostřejší obraz, ale i plynulejší pohyby a lepší barvy," vysvětlil výhody těchto stanic Jakub Juhas, technický ředitel společnosti Progress Digital. Zároveň dodal, že pokud by došlo k nějaké poruše na jednom z osmnácti vysílačů na území republiky, jsou v pohotovosti vždy dva týmy a celý zástup externistů, kteří jsou schopni závadu pohotově odstranit.

Telefony zvoní neustále

Během zimních olympijských her je v porubském dohledovém centru pohotovost. Vysílače se monitorují dvacet čtyři hodin denně sedm dní v týdnu a také telefonní infolinka funguje přes týden nepřetržitě čtrnáct hodin a radu po telefonu dostanete i o víkendu.

„Denně máme klidně i čtyřicet telefonátů. Lidé většinou ví, že se vysílají programy v HD kvalitě, ale neumí je třeba naladit. S tím jim právě pomůžeme," řekl Deníku ředitel dohledového centra Daniel Krenčíř s tím, že po celé republice spolupracují s více než osmdesáti servisními firmami, které jsou schopny na místě zjistit stav antén.

„Problémem často bývá, že lidé si pořídí drahou televizi, ale mají třeba dvacet let starou anténu, která je ještě špatně nasměrovaná, takže nás ani nechytá. Jsme schopni jim poradit jak na to, případně jim dáme kontakty na potřebný servis," přiblížil ředitel dohledového centra. Na dotaz, zdali je při práci čas sledovat a fandit našim reprezentantům odpověděl, že moc prostoru na to není.

„Pořád tady zvoní telefony, takže máme vypnutý zvuk, a z toho člověk nic moc nemá. Práce alespoň rychle utíká," uzavřel ředitel Krenčíř.