VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Lidé platí v ostravské MHD bankovní kartou více než loni

Že se v této novince mezi odbavovacími systémy skrývá obrovský potenciál, dokazují letošní čísla. Denně si takto koupí lístek v průměru už 4,5 tisíce lidí. Nejčastěji kartu používají v tramvajové lince č. 8.

10.4.2017
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Lukáš Kaboň

Když se systém, který Ostrava využívá jako druhá na světě po Londýnu a jenž spočívá v bezkontaktním přiložení karty k terminálu bez tištění lístku, 30. června loňského roku zaváděl, vědělo se, že to bude hit. Ale možná ne to, že až takový.

První den si takto jízdenku pořídilo 737 lidí. Na podzim kolem dvou tisíc lidí a v průměru za celý rok 2016 to bylo 2698 jízdenek na den. Čísla za první kvartál letošního roku jsou neporovnatelná.

Podle dat společnosti XT-Card, která zodpovídá za chod zúčtovacího centra systému, si letos kartou „pípne" už 4442 lidí. Každý den. „Čísla v tomto směru mluví jasně. V roce 2016 systém za půl roku existence využilo bezmála půl milionu cestujících, kteří za jízdné utratili více než devět milionů korun. Letos jsme jen za první kvartál na 400 tisících zakoupených jízdenek a tržbách sedm a čtvrt milionu," uvedl Pavel Nenka z XT-Card s tím, že je to nárůst o 64,6 procenta.

V ROCE 2018 VŠICHNI

Podle svých slov data považuje za jasný důkaz, že systém bezpapírového jízdného byl v Ostravě přijat na výbornou. Stejně hovoří při každé příležitosti také zástupci Dopravního podniku Ostrava, kde zejména díky této možnosti klesl meziročně prodej papírových jízdenek z 92 na 73 procent (mezi prosincem 2015 a 2016). V jeho vozech lidé kartou nejčastěji hradí jízdenku v tramvajové lince č. 8, která protíná město z Poruby až na hlavní nádraží. Loni, kdy to bylo 53 704 jízdenek, i letos, kdy je to už 44 205 případů.

Kolik to bude na konci roku 2018 lze jen těžko odhadovat, jisté by však mělo být to, že do té doby už bude systém fungovat u všech dopravců v našem kraji, kteří to budou mít mezi podmínkami při dalších výběrových řízeních. A už letos bude systém také v Opavě.

Bankovní karty v ostravské MHD v číslech

2016 2017
Celkem zakoupeno jízdenek 499149 399859
Celkové tržby 9103720 7242894
Průměrný počet jízdenek/den 2 698 4 442
Nejvíce jízdenek zakoupeno 16. 12. 2016 17. 3. 2017
Nejoblíbenější linka pro platbu TRAM č. 8 TRAM č. 8
(53 704 jízdenek) (44 205 jízdenek)

Autor: Petr Jiříček

10.4.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Sledování výsledků parlamentních voleb ve štábu ANO, 21. října v Praze. Babis
56

Andrea Babišová: Největší radost z podoby našich jmen měl marketingový šéf ANO

Tomio Okamura (uprostřed) slaví úspěch SPD ve volbách.
6

SPD: Za úspěch v regionu vděčíme i zkušenostem s islamizací Havířova

ČSSD: Nikde nikdo, ani slovo... ODS: Dnes není důvod plakat!

/OHLÉDNUTÍ ZA VOLBAMI/ Sokolská třída v centru Ostravy. Obvyklé místo volebních štábů dvou stran z opačného politického spektra nemůže naskýtat v sobotu v podvečer odlišnější pohled. Zatímco u občanských demokratů panuje rušno i vstřícnost, sociální demokraté mají v oknech tmu, zamčeno a telefony neberou.  

OHLÉDNUTÍ DENÍKU: Zajímavosti a čísla z voleb v kraji

Hnutí ANO není jediné, kdo sklidil v letošních volbách u voličů v kraji výrazný úspěch, slaví i druhé SPD Tomia Okamury. Podívejte se s námi, jaké další zajímavé postřehy redaktoři Deníku v letošních volbám zaznamenali.

OBRAZEM: Piráti překonali stanovený cíl, ale v Ostravě rum proudem netekl

/OHLÉDNUTÍ ZA VOLBAMI/ Piráti, větřící úspěch, se v Ostravě začali scházet už od 15. hodiny, krátce po skončení voleb. „Zakotvili“ v klubu Fabric v Plynárenské ulici.  

Řepiště televizní premiéru neustály, po zápase se radovala Doubrava

/FOTOGALERIE/ Devět stovek diváků vidělo tři góly. V Řepištích se v utkání fotbalové I.B třídy, skupiny C, nakonec z jasného vítězství 3:0 radovali hosté z Doubravy. Branky vítězů zaznamenali Pavel Entner, Kamil Antal a Jiří Kuzník.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení