DENÍK ZAUJALO

V moravskoslezské metropoli vzniká unikátní vizitka obřích rozměrů složená ze jmen dobrých lidí, kterým není lhostejný nepříznivý osud dětí se zdravotním postižením. Charitativní projekt Ostrava odstartoval o druhém prosincovém víkendu a potrvá ještě několik týdnů.

„Když jsme přemýšleli o tom, jakým způsobem nejlépe oslavit dvacet let fungování naší tiskárny Printo, bylo nám jasné, že by se mělo jednat o akci s blízkým vztahem k naší profesi. Chtěli jsme však dosáhnout toho, aby tento projekt v dnešní nelehké době přinesl také užitek někomu, kdo potřebuje naši pomoc. A nakonec jsme se rozhodli vše okořenit něčím originálním až kuriózním,“ přibližuje vznik nápadu jeden z jeho autorů Daniel Zabek.

Jak tedy projekt Ostrava má srdce funguje?V ostravských nákupních centrech Avion Shopping Park a Futurum jsou informační stánkys hosteskami, kde lidé mohouopět o nadcházející sobotě a neděli odevzdávat své vizitky. Za každou odevzdanou vizitku pak tiskárna Printo daruje centru pro osoby se zdravotním postižením Čtyřlístek v Ostravě-Třebovicích částku dvacet korun.

„Na konci akce, která bude probíhat až do začátku února, předáme nejen šek s výslednou sumou zástupcům Čtyřlístku, ale navíc ze všech odevzdaných vizitek sestavíme jednu gigantickou a pokusíme se s ní vytvořit minimálně český rekord,“ vysvětluje dále Zabek.

Zúčastnit akce se však podle jeho dalších slov mohou i ti, kteří zrovna nebudou mít do nákupních center cestu a na stánky s hosteskami tedy nenarazí. Stačí poslat svou naskenovanou vizitku na e-mailovou adresu mamsrdce@ostravamasrdce.cznebo ji v elektronické podobě vložit přímo na webových stránkách www.ostravamasrdce.cz. Kdo neovládá internet, můžete vizitku poslat poštou na adresu Printo, spol. s r. o., Gen. Sochora 1379, 708 00, Ostrava-Poruba v obálce s nápisem Ostrava má srdce.

„V nákupních střediscíchmají navíc možnost nakreslit svou vlastní vizitku také děti. Ty pak budou zařazeny do soutěže, v níž mohou získat velmi zajímavé ceny,“ dodává Zabek s tím, že konkrétní termíny a místa, kde se stánky s hosteskami nacházejí, najdou lidé spolu s dalšími informacemi na výše uvedených internetových stránkách projektu.

Zatím lidé prostřednictvím odevzdaných vizitek darovali Čtyřlístku přes čtyřicet tisíc korun.