Zatímco v roce 2008 ostravskou MHD využilo 105,5 milionu cestujících a v roce 2012 ještě 96,4 milionu, v roce 2015 to bylo už jen 88,2 milionu lidí.

Loni se tato sestupná tendence zastavila, vozy DPO naopak přepravily o 300 tisíc cestujících víc (v průměru se tedy MHD svezl prakticky každý Ostravan jedenkrát navíc).

Jste spokojeni s cestováním ostravskou MHD?
Hlasujte v naší anketě pod článkem. 

Dopravce drobný vzestup přičítá zejména možnosti přímé platby bankovní kartou, snížení věku seniorů pro bezplatnou přepravu ze 70 na 65 let či zavedeným opatřením na zvýšení bezpečnosti a čistoty ve vozidlech.

Čtěte také: Nové ostravské tramvaje od Stadleru budou mít štíhlejší design. Líbí se vám? 

„Intenzivně jsme pracovali na zpříjemnění a zjednodušení cestování MHD. Nárůst počtu cestujících ukazuje, že jsme zvolili správný směr. Věřím, že se již jedná o trvalý trend," uvedl ředitel podniku Daniel Morys.

88 % MHD DOPORUČUJE

Svou roli zřejmě hrají také moderní jízdní řády na zastávkách a trvalá osvěta v oblasti ekologie, na kterou myslí i dopravce, a do roku 2020 chce svůj vozový park výrazně ekologizovat a nákupem elektrobusů a nízkopodlažních tramvají také modernizovat.

DPO si také nedávno nechal udělat průzkum mezi cestujícími, jak veřejnou dopravu vnímají. Z osmi set dotázaných jich 88 procent odpovědělo, že ji více či méně doporučují (z toho 56 procent rozhodně ano). Podobné průzkumy chce dopravce pro další zkvalitňování služeb opakovat častěji.

„Novinky jsem zaregistrovala. MHD se mi každopádně i tak jezdí dobře," řekla Deníku první dotázaná cestující Iva Krasulová.

Mohlo by vás zajímat: V dopravních terminálech Ostrava vidí budoucnost. Zatím ale nepřesvědčily

OSTUDY OSTRAVY: Náměstí Republiky - cesta v čase (nejméně) do 90. let