„Ulice je označena dopravní značkou Zóna 30, to ale nebrání většině motoristů, aby se po ní neproháněli hlavně v pracovních dnech dopoledne i odpoledne rychlostí daleko vyšší. Opakovaně se stává, že auta v rychlosti nevyberou zatáčku a končí na chodníku nebo na trávníku. Co kdyby tam právě procházela školka?“ ptá se například jeden z obyvatelů Ladislav Šmíd.

Podle něj by pomohla promyšlenější a častější kontrola dopravní policie nebo jiná dopravní omezení. „To, že tu řidiči jezdívají rychle, je pravda. A děti tu přebíhají přes cestu, mnohé chodí na hodiny samy. Řidiči by tu měli jezdit opatrněji,“ konstatovala Alice Zábranská, ředitelka Základní umělecké školy Edvarda Runda, která na Keltičkově ulici sídlí.

Jak přimět řidiče, aby dodržovali předepsanou rychlost? Slezskoostravská radnice má v plánu několik opatření, aby řidiči v tomto úseku jezdili předpisověji. „Lidi ten kopec svádí k vyšší rychlosti. Nebezpečné to je hlavně v zimě. Uděláme všechno proto, abychom tady řidiče zpomalili,“ ujistil starosta Slezské Ostravy Antonín Maštalíř. Kromě toho, že budou apelovat na policii, aby v tomto úseku častěji měřila rychlost, tam chtějí například instalovat více značek či přidat přechod pro chodce.

„Retardéry by na tomto místě vhodné nebyly. Je to z kopce a navíc jsou hlučné. Jsou případy, kdy se redardéry nechaly instalovat, a lidé nám za rok volali, ať je odstraníme,“ podotkl Maštalíř.

Znáte další místa v Ostravě, kde řidiči zapomínají, že mají pod nohama také brzdový pedál? DISKUTUJTE POD ČLÁNKEM!

Seznam ulic v Ostravě, kde řidiči kašlou na nejvyšší předepsanou rychlost, by byl dlouhý. „Takových míst je na území města spousta,“ potvrdila mluvčí ostravské městské policie Vladimíra Zychová. „Obecně je bohužel časté, že se rychlost překračuje. A ani represivní opatření nepřinášejí trvalé řešení, mívají jen krátkodobý efekt,“ podotkla Zychová. Také namontování retardérů podle ní situaci neřeší, ne vždy a ne všude jsou retardéry vhodné.

S radarem chodí strážníci opakovaně také například na Družstevní ulici v Krásném Poli. „Osmdesát procent řidičů, které tady přistihneme při překročení rychlosti, jsou přitom místní,“ dodala Zychová.

A co by na řidiče zabralo? Podle Zychové je důležité neustále opakovat, co jim na silnici hrozí, ukazovat jim důsledky nehod, dlouhodobě na ně působit, neustále jim vysvětlovat možná rizika. „Výchova řidičů je záležitost generační. Musíme si vychovat slušnější,“ konstatovala mluvčí strážníků.