Nájezd z Mariánskohorské ulice v Ostravě na dálnici D 47 začíná dostávat konkrétní tvar. Stavebníci tam už navezli hromady zeminy, ze které vytvářejí budoucí příjezd k dálnici. Nyní je čeká těžký úkol - překlenout železniční trať. V souvislosti s tímto dálničním nájezdem komplikovaly v polovině května dopravu na Mariánkohorské ulici práce na přeložce vysokého napětí. Pracovníci energetické firmy tam budovali přeložku vysokého napětí, kterou si vyžádala zahájená stavba nájezdu na dálnici D 47 z Mariánskohorké ulice. Nová komunikace přivede v budoucnu řidiče z Mariánskohorské na dálnici D 47 k takzvanému Severnímu spoji. Tím by se měli na dálnici dostat zejména řidiči jedoucí od Ostravy-Poruby.

„Severní spoj by měl ulevit nervům řidičů, kteří den co den stojí v kolonách na křižovatce u vodárny,“ uvedl porubský místostarosta Petr Jedlička. Severní spoj podle něj má sloužit především obyvatelům Ostravy-Poruby. Řidiči jedoucí směrem od Opavy by tento spoj měli využívat zřídka, pro ně bude vhodnější nájezd na dálnici po takzvané prodloužené Rudné ulici. To bude další důležitý dálniční přiváděč, výpadovka pro celou Ostravu směrem na Opavu a Jesenicko.

Výstavba prodloužení Rudné ulice by měla začít v roce 2008 a skončit v roce 2011. Stát by měla okolo dvou miliard korun. „Pro letošek jsme obdrželi 250 milionů korun ze státního Fondu dopravní infrastruktury. Částka by měla pokrýt výkup větší části pozemků,“ sdělila zástupkyně Ředitelství silnic a dálnic Romana Šimáčková. Stavba prodloužené Rudné ulice bude 6,8 kilometru dlouhá. Konkrétně na Ostravu-Porubu připadne 1,9 kilometru. V místech, kde je dnes v Porubě Rudná ulice ukončena, budou takzvané brýle, tedy i sjezd směrem do Poruby.