NEPŘEHLÉDNĚTEKritickou situaci v kraji jsme v pondělí i v úterý sledovali zde:

Ledovku se druhý den na Ostravsku podařilo dostat pod kontrolu

Ledovka ochromila dopravu: v Ostravě se převrátil kamion, na Opavsku sanitka

„Byla jsem pracovně v Brně. Bohužel jsem kromě výluky Českých drah absolvovala také totální kolaps brněnské hromadné dopravy. Na Hlavní nádraží jsem musela jít pěšky více než tři kilometry. Vlak do Ostravy měl jet v 16 hodin. Po patnácti minutách čekání nám ale oznámili, že je odřeknut. Mimochodem, tento pojem jsem ještě v souvislosti s rušením spojů neslyšela. Nakonec jsme nastoupili na vlak do Ostravy, který měl vyjet v 17 hodin," popisuje svůj příběh Iva Válková z Ostravy.

Cestující:  Bylo mi líto průvodčích

„Po patnácti minutách jízdy ale zastavil, zhruba na hodinu a půl. Viděli jsme z okna záblesky na trolejích. Vlak se ale podařilo zprovoznit, po dalších pár minutách jízdy zastavil ve Vyškově. Asi na tři a půl hodiny. Naštěstí tam měli dobře zásobenou nádražní hospůdku. Musím říct, že mi bylo líto průvodčích, neměli dost informací. Nás pak pustili do první třídy. Po třech a půl hodinách pro nás přijely autobusy, které nás zavezly do Přerova, odkud nás vzal do Ostravy vlak Leo Express," vypráví dále Iva Válková.

Leo Express podle ní měl původně namířeno do Prahy. „Tam ale odjet nemohl kvůli zamrznutým trolejím, a tak se vracel zpět do Ostravy. Sice mu nefungovaly záchody, ale nakonec nás dovezl do cílové stanice Ostrava, Svinov s šesti set minutovým zpožděním zhruba o půl třetí ráno," říká Iva Válková.

Trénink na cestu do do Buenos Aires

Ještě delší cestování ale zažil novinář na volné noze a fotograf Martin Straka.

„Jel jsem z Prahy do Ostravy. Vlak společnosti Regiojet vyjížděl z hlavního města v 15.44. První zásek na trati přišel v České Třebové. Tam jsme zůstali stát asi šest nebo sedm hodin. Zhruba před půl nocí jsme mohli přesednout do vlaku Českých drah, který dojel do Zábřehu na Moravě," líčí Martina Straka s tím, že právě tam museli nocovat.

„V osm hodin ráno jsme vyjížděli do Olomouce. Musím říct, že nešlo o život a tak jsem to bral s humorem a také jako trénink na cestu, na kterou se připravuji. V prosinci totiž odlétám do Buenos Aires na Ralye Paříž-Dakar. Nejvtipnější na tom je, že pokud půjde vše hladce, stihnu cestu z Amsterdamu do Argentiny za zhruba 18 hodin. Takže rychleji než tu z Prahy do Ostravy," řekl Deníku Martin Straka krátce po půl jedenácté dopoledne.

Doma ve Vratimově ale nebyl ještě ani o půl čtvrté odpoledne.

„Jsem stále v Olomouci, vlaky pořád nejezdí. V pohybu je jen autobusová doprava," dodal Martin Straka ke své nejdelší cestě z Prahy do Ostravy, která trvala více než 24 hodin, v úterý odpoledne Deníku.