„Nejprve nám volali, že odlet bude později, pak jej posunuli na padesát minut po sobotní půlnoci. Nakonec nás převezli tady do hotelu Atom,“ říká mladá žena, která má zaplaceno osm noclehů v Tunisku. "Zaplatila jsem osmnáct tisíc. Místo v Tunisku sedím v hotelu, který je pár kilometrů od mého bydliště," smutně krčí rameny.
Obdobně jsou na tom i další lidé, kteří posedávají v baru či restauraci ostravského Atomu. Kromě zklamání ale řada klientů cestovní kanceláře řeší nelehký rébus. „Dali nám na výběr. Dokonce tři možnosti. Buď nám slibují kompenzaci v podobě prodlouženého pobytu, nebo můžeme další možností je požádat o kompenzaci, tou poslední volbou je stornovat zájezd. Co si mám vybrat,“ klade řečnickou otázku žena, která měla prožít dovolenou s manželem. Ta už je rozhodnuta. „Zůstaneme doma. Už jim totiž moc nevěřím. Když jsem se doslechla, že problémy s návratem mají i lidé, kteří se s touto cestovkou z Tuniska měli vrátit, tak to riskovat nebudu. Ať nám vrátí peníze, které jsme zaplatili a kompenzují to, co způsobili,“ dodává rezolutně.
Další dvojice posedává v rohu restaurace. „My naopak na dovolenou odjet chceme. Dlouho jsme se na ni těšili, takže ji nechceme prožít někde u nás na přehradě,“ dodávají společně.
V nepříliš pohodové atmosféře se objevuje mladík, který zachovává až nečekaný nadhled. „Tady v Ostravě nás alespoň rozvezli do hotelů, měli jsme snídani i oběd, to vše na účet cestovky. V Brně prý zůstali sedět na letišti,“ dodává.
Kdy a zda vůbec se lidé, kteří tráví dnešní den v ostravském Atomu, na tuniský ostrov dostanou, si nikdo odhadnout netroufá. „Delegátka za námi nepřišla. Dostali jsme ale telefon, na který jsme ji mohli zavolat. Mám ale pocit, že ví toho tolik jako my tady,“ dodává další z lidí, který už měl dnešek trávit na Djerbě.
Z letového plánu mošnovského letiště, který je na internetových stránkách naplánován až do dnešních 22.30 hodin, žádný let na Djerbu uveden není. „Žádný takový let nahlášen nemáme. Kdy by mohli lidé odletět, nedokážu odhadnout,“ uvedl na telefonický dotaz pracovník letiště.
Podle něj ale klienti cestovní kanceláře, kteří na Djerbu neodletěli, na letišti nezůstávají. „Byli převezeni do ostravských hotelů,“ dodal.
„Je to slovenská společnost. Její letadlo přiletí do Ostravy z Burgasu a ve 23.15 hodin by mělo odletět na Djerbu,“ uvedl pracovník mošnovského letiště. Bezmála půldruhá stovka lidí, kteří na Djerbu neodletěli v sobotu, trávila noc v ostravských hotelech Atom či Harmony.
Brno - Klienti cestovní kanceláře Sunny Days na letišti v Brně-Tuřanech čekají na letadlo, které letiště vůbec nemá v letovém řádu.
O problémech klientů cestovní kanceláře Sunny Days informoval server Tn.cz. Podle Tn.cz mají lidí potíže s odletem z Brna na tuniský ostrov Djerba i lidé v Tunisku, kteří se zase nemohou vrátit do České republiky.
„Máme tu na letišti několik desítek lidí, kteří měli údajně už včera odletět. My však v letovém řádu nemáme žádné nahlášené letadlo společnosti Sunny Days,“ potvrdil v neděli po poledni ředitel brněnského letiště Tomáš Plaček.
Cestovní kancelář Sunny Days se k problému odmítá vyjádřit. „Vím o tom, že klienti na letadlo už nečekají na letišti, odjeli do hotelů, víc vám však neřeknu,“ uvedla žena z brněnské pobočky cestovní kanceláře v obchodním centru Avion Shopping Park. Další informace podle zaměstnankyně, která odmítla uvést své jméno, může podat pouze pražská centrála společnosti. „Odpoví na mail, ale dnes to nebude,“ upřesnila žena.