„Shodli jsme se, že společnými silami budeme vyvíjet tlak na vládu, aby nezůstal tento status quo, aby se našlo nebo hledalo řešení,“ řekl Palas po jednání. Změnit chtějí především rozhodnutí ministra dopravy Bárty o zastavení dopravních staveb v kraji. Představitelům krajské samosprávy se také nelíbí, že v rámci úspor vláda zrušila spolufinancování projektů z evropských fondů a snížila státní výdaje na sociální služby. V těchto oblastech očekává Palas od poslanců při jednání s vládou pomoc.

Poslankyně Kristýna Kočí (VV) uvedla, že bude se svým stranickým kolegou ministrem dopravy Vítem Bártou diskutovat o dalším financování zastavených dopravních staveb. „Peníze nyní nejsou, ale já pevně věřím, že se postupem doby nějaké najdou, například na dostavbu klíčové silnice mezi Ostravou a Opavou,“ slíbila Kočí. Podobné plány má i Pavol Lukša z TOP 09.

„Chceme dostat do rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury kolonku, kde se znovu nějaká malá část finančních prostředků dá i na další stavění silnice z Ostravy do Opavy,“ potvrdil Lukša. Poslankyně za ODS Jaroslava Wenigerová uvedla, že nebývalo zvykem, aby se poslanci za Moravskoslezský kraj v minulosti takto scházeli a bavili o problémech, které kraj tíží. Wenigerová tuto aktivitu uvítala. „Nebude jednoduché prosadit byť jen část těchto plánů, ale samozřejmě je dobré, že o ně budeme společně usilovat. Dopravní stavby i financování sociálních služeb se musejí dořešit,“ míní Wenigerová.