I taková čísla se objevují v bilanci hokejového mistrovství světa v Ostravě.

„Prezident IIHF René Fasel ocenil, že hoštění hokejového svátku bylo v Ostravě i Praze srovnatelné. Často se stává, že druhá města, v nichž se mistrovství pořádají, bývají pro diváky neatraktivní a jsou upozaděna i samotnými pořadateli. V Ostravě vládla výborná hokejová atmosféra a vysoký zájem dokládá i čtrnáct vyprodaných zápasů v ČEZ Aréně," řekl šéf organizačního výboru Aleš Pavlík a dodal, že k tomuto výsledku napomohla i reklamní kampaň výboru.

„Od začátku jsme prezentovali, že šampionát bude ve dvou městech. Dávali jsme najevo, že nepůjde jen o sledování výsledků českého týmu. Při jednom ze zápasů skandovali slovenští fanoušci: My jsme tady doma. Což ukázalo, že zázemí bylo vytvořeno pro spoustu zahraničních týmů," pokračoval Aleš Pavlík. Ekonomický přínos šampionátu potvrdil ostravský primátor. „Město do příprav hokejového svátku investovalo 80 milionů korun, což se Ostravě vrátilo. Odhadujeme skoro půlmiliardový zisk," přiblížil Tomáš Macura.

Uznal však, že ostravské centrum mohlo žít hokejem více. „Je to poučení do budoucna. V době, kdy jsme projednávali, kde budou fanzóny, byl ve hře prostor u Fora Nová Karolina i Dolní oblast Vítkovic, přišlo nám zbytečné vytvářet další fanouškovské zázemí v centru města. Karolina nakonec bohužel nevytvořila plnohodnotnou fanzónu," řekl ostravský primátor.

V dohledné době bude vypracována přesná souhrnná zpráva na IIHF. „Chceme ukázat, že tyto akce stojí za to realizovat. A pro republiku jsou přínosné," shrnul Aleš Pavlík. Přestože šampionát nemá být pivním festivalem, pivo k němu patří. „V ČEZ Aréně se při mistrovství vypilo více než 52 tisíc litrů piva Ostravar, což představuje 104 tisíc půllitrů," uzavřel mluvčí skupiny Pivovary Staropramen Pavel Barvík.