Od včerejška je aplikace ke stažení pro telefony s Androidem, ode dneška pro Apple. Základní funkce jsou nejspíše tři, „apka“ toho ale dokáže mnohem víc.

„MojeDPO poskytne neomezené připojení k wi-fi síti ve všech našich vozech, kromě těch, které v nejbližší době vyřadíme z provozu, a nových Stadlerů, kde bude wi-fi do konce března,“ sdělil ředitel DPO Daniel Morys s tím, že vývojářský tým DPO a T-Mobilu velmi dbal na kvalitu připojení.

Díky wi-fi připojení si tak bude moci každý cestující s chytrým telefonem přímo z aplikace koupit jízdenku (od 45minutové pod 7denní), kterou ihned zaplatí svou platební kartou. Právě k dnes už běžné platbě kartou bude tato možnost alternativou pro ty, kdo nechtějí kartu fyzicky vytahovat ve vozidle. Rozdíl je v tom, že u této možnosti systém nepropočítává jízdné a cena zakoupené jízdenky se cestujícímu ihned strhne.

Možnost zakoupení jízdenek bude v aplikaci funkční od pondělí. „Cestujícímu na displeji poběží čas, dokdy je jízdenka platná. Díky několika ‚živým‘ prvkům nebude možné jízdenku padělat snímkem či nahráváním obrazovky,“ ubezpečil Morys.

Aplikace MojeDPO má spoustu funkcí. Ke stažení je od pátku.

CO SE CHYSTÁ DÁL?

Cestující si v aplikaci také mohou vyhledat potřebné spojení. Mapa ihned ukáže nejbližší zastávky a z nich navazující spoje. Dopravní podnik aplikaci do budoucna plánuje spárovat s obdobnou aplikací, kterou nyní spoluvyvíjí Moravskoslezský kraj a KODIS. Od roku 2020 by tak cestující měl mít přehled i o spojích všech ostatních krajských dopravců a na systém bude navázán také ostravský bikesharing.

Aplikace přesto není hotový produkt. V příštím roce by cestující měli mít možnost dávat podněty, kam posílat asistenty přepravy či které vozidlo je třeba uklidit. A také v ní bude integrováno SOS tlačítko, které dopravce v minulosti zkoušel přímo zabudovat do tramvají.

„Tato anonymní forma je ale mnohem vhodnější,“ připustil Morys, podle něhož aplikace data pouze nevysílá, ale i anonymně vstřebává, což může posloužit třeba k optimalizaci tras a návaznosti spojů.

„V podstatě všechna naše vozidla budou on-line. Můžeme z nich stáhnout až sto technických údajů, například o zpoždění či spotřebě paliva, což nám umožní charakterizovat jízdu řidičů a dále s nimi pracovat,“ podotkl ředitel Daniel Morys.

K TÉMATU

Co bezplatná aplikace MojeDPO nyní umí?

- připojení k wi-fi ve vozidle

- platba jízdného kartou

- vyhledávání spojení

- jízdní řády v PDF

- novinky z DPO a aktuality v dopravě