K vidění byly mimo jiné stroje z první republiky včetně dvojkola, na kterém přijel se svou přítelkyní Petr Litvák z Frýdku-Místku.

„Je to kolo z první republiky. Máme ho z půjčovny. Je to dárek od mé přítelkyně k narozeninám. Dlouho jsem o něčem takovém básnil, tak to zařídila," řekl Deníku Petr Litvák z Frýdku-Místek s tím, že nikdy předtím na dvojkole nejel.

„První okamžiky nebyly vůbec jednoduché. Když jsme na dvojkolo sedli, tak se rozkývalo. Má svá specifika. Když se například ten vzadu začne kolíbat, tak se rozhýbe celé. Když vjíždíte do zatáčky, musíte dát větší rejt.

Důležitá je souhra obou jezdců. Buď oba šlapou, nebo ne. Nejde, aby jen jeden šlapal. Ale když si na jízdu zvyknete, začnete si to užívat. Vřele to všem doporučuji," dodal Petr Litvák.

59 říšských marek

Se svým německým bicyklem Hercules z roku 1949 dorazil i Pavel Byma z Velké Polomi. „Jsem takový sběratel začátečník. Není to úplně nejlevnější koníček, ale jsou i náročnější," uvedl Pavel Byma, který kolo sehnal přes internetový portál. „Má starou barvu, štítek, chybí vlastně jen zadní světlo. Má i funkční přehazovačku, " uzavřel sběratel.

K nejstarším exemplářům patřilo kolo Veritas z roku 1937, na kterém přijel Václav Gerolt z Ostravy – zakládající člen Klubu českých velocipedistů Hrabová. „Je to originál, v roce 1937 stál padesát devět říšských marek," uvedl Václav Gerolt.

K vidění byly i další historické bicykly i běžná či upravená kola.

.

Propagace

Podle organizátora akce Michala Bači ze společnosti Ostravou na kole podobná setkání slouží k propagaci cykloturistiky ve městě.

„Cyklojízdy obecně slouží k oslavě svobodného pohybu po městě, setkáním, příležitostí zažít ostravské ulice na chvíli jinak. Jsou podnětem k širší diskusi o cyklodopravě jako o moderním, efektivním a ohleduplném způsobu pohybu po městě," uvedl Michal Bača s tím, že Ostrava se v posledních letech staví k cyklistice kladně.

„Snaží se pozitivně přistupovat k reakcím cyklistické veřejnosti. Přesto město trpí různými druhy nešvárů, jako jsou například na sebe nenavazující trasy či nevybudování hlídaných úschoven kol," dodal Michal Bača.