Rekordních 390 tisíc lidí navštívilo během letních prázdnin koupaliště provozovaná společností Sareza. Město Ostrava tak může hrdě konstatovat, že i za tropického vedra, které sužovalo během července a srpna celou republiku, zvládlo enormní nápor návštěvníků. „Jednalo se o výjimečné léto, které se zapsalo do historie. Takové vytížení letních areálů společnost Sareza nepamatuje," uvedl Jaroslav Kovář, jednatel společnosti Sportovní a rekreační zařízení města Ostravy, s. r. o..

Kdy jste začali ve společnosti Sareza tušit, že se bude jednat o výjimečnou letní sezonu?

Po nevydařené letní sezoně v roce 2014, kdy bylo jen patnáct tropických dnů, jsme s kladnými prognózami nespěchali. Dlouho jsme, jak se někdy lidově říká, nechtěli nic zakřiknout. Už v průběhu června a hlavně července jsme ale tušili, že letošní sezona bude proti té poslední v kladném slova smyslu odlišná. Začátkem srpna už bylo jasné, že se jedná o výjimečnou sezonu, za kterou jsme byli pochopitelně všichni moc rádi.

Počty tropických dnůLÉTO 2015
červen 6
červenec 14
srpen 16
celkem: 36

LÉTO 2014
celkem: 15

LÉTO 2013
celkem 23

Dá se na tropické dny nějak připravit? Máte třeba k dispozici dlouhodobé předpovědi, které mohou podobně tropické léto předpovídat?

Na letních areálech sledujeme zhruba deset různých serverů o počasí, které jsou běžně dostupné i veřejnosti. Z našich zkušeností ovšem víme, že se nedá na tyto předpovědi vždy na sto procent spolehnout. V mnoha případech se proto řeší otevření areálů až v ranních hodinách.

Během prázdnin jste měli otevřeno 48 dnů…

Už jsem zmiňoval, že se jednalo o výjimečnou sezonu. Takové vytížení letních areálů společnost Sareza nepamatuje za celou dobu své působnosti. Léto bylo náročné pro všechny, a tím nemyslím jen personál našich koupališť, ale i návštěvníky. Dobře si asi pamatujeme, že začátkem srpna všichni vnímali návštěvu koupališť jako ‚povinnost', protože v tropických vedrech, které léto předvedlo, neměli na jiné činnosti ani náladu.

Máte třeba spočítáno, který den navštívilo vaše areály vůbec nejvíce lidí?

Návštěvnost našich areálů sledujeme každý den. Z dlouholetých zkušeností tak umíme předvídat, jak velký nápor návštěvníků nás čeká, a jsme na to připraveni. Je samozřejmé, že největší návštěvnost je o víkendech. Ty byly nejvytíženější, ale letní sezona pokračovala i v září. První školní den byl také tropický, a tak jsme měli opět otevřeno. Pokud mám vybrat jeden den, který měl největší návštěvnost na všech našich koupalištích, pak je to 18. červenec, kdy naše areály navštívilo takřka 18 tisíc lidí!

O které vstupenky byl mezi lidmi největší zájem?

Naše koupaliště nabízejí vstupné pro děti od 6 let (do 6 let mají vstup zdarma), dospělé, rodiny nebo seniory. Informace o vstupenkách jsou na našem webu (www.sareza.cz), který byl během léta rovněž hojně navštěvován. Potěšilo nás, že stále populárnější je při platbě vstupného naše elektronická čipová karta, díky které návštěvníci čerpají desetiprocentní slevu. Za celou letní sezonu se prodalo nejvíce vstupenek pro dospělé. Plavání je přitom jeden z nejoblíbenějších a nejnavštěvovanějších sportů, a to celoročně.


*Pro zvětšení na obrázek klikněte.

Jak se vysoké návštěvy projevily na provozu zařízení? Museli jste nabírat brigádníky, nebo jste provoz vyřešili pomocí svých zaměstnanců?

Provoz letních koupališť nelze nikdy pokrýt kmenovými zaměstnanci společnosti. Na sezonu vždy najímáme brigádníky, kteří jsou na pozicích pokladní, plavčík, zdravotník a podobně.

Překvapila vás v něčem konečná čísla o návštěvnosti, která jste po letní sezoně zveřejnili?

Samozřejmě nás potěšila, ale nepřekvapila. Myslím, že už začátkem srpna bylo každému jasné, že čísla budou rekordní. Tím, že návštěvnost sledujeme každý den, nemohla pro nás být překvapením.

Jak se projeví letošní úspěšná sezona na hospodaření společnosti Sareza?

Společnost Sareza není ziskovou společností, bez podpory statutárního města Ostrava by nebylo možné naše areály provozovat. Tržby z letních areálů tedy pomohou zlepšit celkovou ekonomiku společnosti a primárně budou určeny na opravy a přípravu našich areálů tak, abychom mohli i v dalších letech poskytovat co nejkvalitnější služby našim návštěvníkům.

Pro společnost Sareza je určitě důležitá i zpětná vazba. Jaké byly po letošní sezoně reakce, ať už pozitivní, nebo negativní?

I přes náročnou letní sezonu ohledně provozu jsme se setkali s velmi malým negativním ohlasem, který se týkal především kuřáků na koupalištích v blízkosti dětských bazénů. Proto chystáme na letní sezonu 2016 celoplošný zákaz kouření na všech koupalištích. Pro kuřáky pak budou vyhrazeny prostory s posezením.

Podobný nápor určitě naplno prověřil současná letní koupaliště. Ukázalo se, že jsou dostatečně vybavená, nebo nyní vidíte, že musíte v některém z nich něco zásadně zlepšit?

Na zlepšování nejen našich koupališť, ale všech areálů, pracujeme neustále. Vždy je co zlepšovat a díky stále rostoucím požadavkům návštěvníků je naším úkolem na tyto požadavky reagovat. Inspirací jsou pro nás i exkurze do českých a zahraničních sportovních areálů. Vyvíjí se nejen nové technologie na úpravu vody, údržbu okolí koupališť atd., ale také nové atrakce.

Už máte představu, co plánujete pro příští letní sezonu?

Jak jsem již zmínil, připravujeme omezení kouření na všech koupalištích. Další novinky teď prozrazovat nebudu, to bych si nechal až na začátek letní sezony v příštím roce.