»Kolik stojí na Dnech NATO jídlo a pití? Podívejte se na výběr
» Den první: Kolony i kolapsy, návštěvnost sto tisíc lidí
»KVÍZ: Ostravské Dny NATO jsou fenoménem Evropy. Co o nich víte?
» OBRAZEM: Koupí je Česko? Takto se na Dnech NATO předvedly F-35
Pro přílety a odlety všech letadel platí přesně sestavený časový rozvrh. Upřednostněny jsou samozřejmě pravidelné a turistické linky osobní letecké dopravy. Mezi těmito lety budou přistávat nebo odlétat letadla, které pozvali organizátoři velkolepé přehlídky Dnů NATO.
Právě velké množství letecké techniky, pilotů a dalších specialistů přiláká do Mošnova i fandy, kteří mají možnost přiletět svými letouny. Předem se mohou hlásit a rezervovat svůj přílet a odlet v harmonogramu. V nejvíce vytíženou dobu se přitom musejí vejít do vyhrazených pětiminutových intervalů.
Soukromí piloti navíc musí oproti běžnému provozu počítat s mimořádnými situacemi. Zejména musí mít dostatečnou rezervu paliva, protože by je řídící věž mohla nechat čekat ve vzduchu kvůli jiným upřednostněným letům. „V té souvislosti prosíme všechny piloty, kteří přilétají z menších vzdáleností, aby si vybírali dřívější časy pro přílet a pozdější pro odlet. Na internetu si mohou objednávat konkrétní časy, které dispečerům usnadní řízení provozu,“ uvedl letový ředitel Dnů NATO Leoš Liška
O tom, že letecký provoz nad regionem bude především o víkendu opravdu hustý, svědčí i další doporučení. Soukromí piloti jsou vyzývání ke striktnímu dodržování pravidel, která za jiných okolností nejsou nutná a létá se podle dohody s řídící věží.
Dodržovat by proto měli stanovené vyčkávací body a už před přistáním si rozvrhnout trasu opuštění dráhy. Vzhledem k množství letadel a techniky bude parkování všech letadel řídit takzvaný marshaller.