Motoristé by měli zpozornět zejména na silnici I/56 na trase Ostrava–Hlučín–Opava. Zde se jen velmi obtížně hledá delší úsek, kde se vloni nestala havárie se zraněním. Opatrnost je na místě také mezi Frýdkem-Místkem a Ostravicí. Relativně nejbezpečnější je Bruntálsko, i zde jsou však záludné lokality.
Pro zobrazení v plné velikosti klikněte na obrázek mapy
Mapka je součástí zprávy Policejního prezidia České republiky o nehodovosti za loňský rok. Každý kraj má vlastní mapu. Co se týká Moravskoslezského kraje, zde je na první pohled patrné, že riziko představuje zmíněná silnice I/56 mezi Ostravou a Opavou. Jde o dlouhodobý problém na této extrémně vytížené komunikaci. Jediným řešením je obchvat, o kterém se mluví již více než dvacet let. Nyní se zdá, že konečně došlo k posunu. Přeložka už má schválený záměr, hotová je podrobná technická studie a nyní se pracuje na procesu EIA, tedy posouzení toho, jak stavba ovlivní životní prostředí. Obchvat v délce osmadvaceti kilometrů má procházet dvanácti katastrálními územími.
Od zahuštěné dopravy uleví hlavně Velkým Hošticím, Kravařím, Dolnímu Benešovu, Kozmicím, Hlučínu, týká se i Ludgeřovic. Obchvat se bude stavět na tři etapy. Práce by mohly začít v roce 2027.
Co se týká loňské nehodovosti, Moravskoslezský kraj zaznamenal nejvyšší nárůst obětí v rámci celé České republiky. Vloni u nás vyhaslo jedenačtyřicet životů, což je o dvanáct více než v roce 2021 (v roce 2020 bylo 38 obětí). Jedna z loňských smrtelných nehod se navíc ve statistikách vůbec neobjevila. Stala se totiž na uzavřeném okruhu, zemřel při ní motorkář.