O rok dříve to bylo 511 nehod. Z vlastní viny dopraváci zaznamenali loni 130 dopravních nehod, to je o šestnáct méně než o rok dříve. Loni ale celková škoda na vozidlech dosáhla 6,2 milionu korun. V předchozím roce to bylo o sto tisíc korun méně, o další rok dříve dokonce byla škoda o milion korun nižší.

„Nejčastější příčinou vzniku nehod z důvodu technické závady jsou poruchy na pantografech a trolejovém vedení. Na celkové částce škod z technických příčin se největší měrou podílejí požáry dvou autobusů se škodou okolo 1,7 milionu korun,“ uvedlo vedení firmy.

Na rovnou stovku se loni v Ostravě vyšplhal počet lehce zraněných při dopravních nehodách s vozidly MHD. O rok dříve jich bylo o pět více. V roce 2004 naopak počet lehce zraněných dosáhl devadesáti lidí. V loňském roce ubylo těžce zraněných, byli jen čtyři. Smrtelně se zranili jen dva lidé, stejně jako v roce 2005. Jedna z nejtragičtějších nehod se stala loni v říjnu na ulici 28. října v Ostravě-Mariánských Horách, kde tramvaj na lince číslo 9 srazila chlapce mezi zastávkami Prostorná a Hulváky.

„Tramvaj jej srazila, když silnici přecházel z pravé strany. Na místě zemřel,“ uvedl tehdy k případu mluvčí severomoravských policistů Milan Klézl. Školákovi nejprve dalo přednost projíždějící auto. Vešel na silnici a přehlédl tramvaj. Jeho tělo museli z vozu vyprostit přivolaní hasiči.

V polovině září také například v Ostravě vykolejila po srážce s osobním automobilem tramvaj. Nehoda se obešla bez zranění, ale částečně