„Ministerstvo vnitra hodnotilo celkem 66 kritérií, například dostupnost konkrétních agend bez nutnosti objednání, poskytování formulářů na webu, oznámení o vyřízení požadavku, možnosti úhrady poplatků, možnost nahlásit škodu na majetku města, zveřejňování materiálů ze zastupitelstva na webu, on-line přenos z jejich zasedání, vydávání zpravodaje a výroční zprávy, zveřejňování smluv,“ popsala mluvčí ostravského magistrátu Andrea Vojkovská.

Důležitou částí hodnocení bylo podle jejích slov poskytování nadstandardních služeb či běžných služeb v nadstandardní kvalitě.

„Organizátory soutěže zaujal náš projekt OSTRAVA 360°, který se týká kvalitní venkovní reklamy. Kultivuje veřejný prostor a zamezuje šíření nevkusné a často také ilegální reklamy. Vytvořili jsme k němu dotační program na obnovu reklamního označení provozoven, který má podnikatele k změně finančně motivovat,“ uvedl ostravský primátor Tomáš Macura.

Jak sám hodnotí, proměna veřejného prostoru je v tomto směru v Ostravě už po necelém roce znát.

„Projekt byl zařazen mezi příklady dobré praxe do sbírky nadstandardních služeb úřadů, která je k dispozici všem účastníkům soutěže. Jejich pozornost nás samozřejmě těší stejně jako třetí vítězství v řadě, které svědčí o dobré práci zaměstnanců úřadu. V poskytování co nejlepšího klientského servisu se při respektování všech vládních omezení a doporučení snažíme pokračovat i v době covidové, která ovlivnila činnost úřadu a tím i dostupnost magistrátních služeb,“ dodal současný primátor Ostravy.

K TÉMATU

Soutěž Přívětivý úřad propaguje moderní a kvalitní služby městských úřadů. Letošního pátého ročníku se v kategorii obcí s rozšířenou působností zúčastnilo 142 měst a městských částí Prahy, které mají obdobné kompetence a agendy. Účastníci vyplnili on-line dotazník. Tím ministerstvo sleduje stav služeb v elektronizaci, komunikaci, transparentnosti, participaci, klientském servisu nebo společenské odpovědnosti.